شماری از خیمه‌های تحصن جمع می‌شود

بعد از میانجی‌گری شماری از نمایند‌ه‌گان مجلس و به خواست مردم، «جنبش رستاخیز برای تغییر» تصمیم گرفته است که شماری از خیمه‌های تحصن در شهر کابل را جمع کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم بعد از نزدیک به دو هفته، امروز (۲۳جوزا) از سوی جنبش رستاخیز برای تغییر گرفته شده است.

یکی از خواست‌های مهم این جنبش، تغییر و اصلاحات در نهادهای امنیتی بود که دو روز پیش، دادستانی کل در حکمی، وظایف فرمانده گارنیزیون و پولیس کابل را به حالت تعلیق درآورد؛ اما گویا این تغییرات نیز نتوانسته قناعت جنبش را به دست آورد.

در اعلامیه جنبش رستاخیز آمده است که حکومت وحدت ملی به وعده‌های خود عمل نکرده و در برابر قربانی شدن شهروندان در رویدادهای مختلف، غیرمسوولانه و با فریب برخورد کرده است و به همین دلیل، خیمه مرکزی واقع چهارراهی شیرپور با دو خیمه دیگر در سطح شهر و خیمه‌های ولایتی، کماکان باقی خواهد ماند.

در عین حال، جنبش رستاخیز از حکومت خواسته که تمام جاده‌های عمومی و فرعی را که توسط زورمندان حکومتی با دیوار و کانتینرها مسدود شده، هر چه زودتر به روی مردم باز کند.

ناگفته نماند که به دلیل بندش راه از سوی دولت و جنبش رستاخیز، پایتخت نشینان با مشکلات عمده ای در تردد در سطح شهر کابل روبرو شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *