سران حکومت وحدت ملی حمله به مسجد الزهرا را محکوم کردند

محمد اشرف غنی رئیس جمهور و دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با انشتار بیانیه های جداگانه حمله به مسجد الزهرا (س) را به شدید ترین الفاظ محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارگ ریاست جمهوری نوتشت: تروریستان به سلسلۀ جنایات ضد دینی و بشری، شب گذشته نمازگزاران وعبادت ‌کننده گان را در مسجد الزهرا هدف حملۀ تروریستی قرار دادند که از اثر آن شماری شهید و مجروح گردیدند.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری تاکید شد که این جنایت‌کاران از اول ماه مبارک رمضان تا اکنون باربار دست به جنایت‌های خونین زده و فاجعه بشری خلق کرده‌اند.

ارگ اعلام کرد تروریستان با هدف قراردادن مساجد وگردهمای‌های سیاسی در تلاش اند تا در کنار جنایت به تنش‌های قومی و سیاسی نیز دامن بزنند. این رفتارها نشان می‌دهد که تروریزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلکه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.

ریاست جمهوری هشدار داد: تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به‌حیث ملت متحد و یک‌پارچه در کنارهم قرار دارند و این‌چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی می‌باشد، نمی‌تواند به‌هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سیاسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد کند.

براساس بیانیه رئیس‌جمهورغنی، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاد محمدسرور دانش معاون دوم رئیس‌جمهور، استاد محمدمحقق معاون دوم ریاست اجرایی و استاد محمدکریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح، بابت رویداد تروریستی شب گذشته ابراز همدردی نموده است.

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، به جنرال مرادعلی مراد معین ارشد امور امنیتی و محمدمعصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی کشور دستور داده‌است، تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاک‌سپاری شهدا و مراسم فاتحه روی‌دست گیرند و هم‌چنان در تأمین امنیت بیشتر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور کشور از قهرمانی و فداکاری سربازان پولیس به‌ویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعۀ بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین‌زاده یک تن از تجار خیر، ملی، شخصیت وطن‌دوست وخدمت‌گزار مردم را به خانوادۀ و دوستان وی تسلیت عرض می‌دارد.
رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن تأثر عمیق و ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثۀ المناک تروریستی شب گذشته، به شهدا جنت فردوس و به مجروحین از بارگاه ایزد متعال آرزوی صحت‌مندی می‌نماید.

همچنین ریاست اجرایی در پیوند به حمله تررویستی بر مسجد الزهرا و شهادت الحاج رمضان حسین زاده اعلامیه صادر کرد.

در اعلامیه ریاست اجرای آمده است گروهک‌های شیطانی تروریست و دشمنان اسلامیت و انسانیت باردیگر با حمله بر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در خانه‌ی خدا نقاب از چهره پلید خویش برافگندند و به سلسله جنایت‌های نابخشودنی خود مرتکب یکی از جنایت‌های هولناک دیگر در تاریخ این سرزمین شدند.

اعلامیه می افزاید تروریست‌های جنایتکار با زیرمجموعه‌های خائن و مزدور خویش دی شب در لحظاتی‌که مسلمانان خداجوی و خدا دوست در مسجد جامع الزهرا در حال ادای نماز و استقبال از شب‌های مبارک قدر قرارداشتند٬ با راه اندازی یک حمله انتحاری باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران و شهروندان ملکی این سرزمین گردیدند.

ریاست اجرایی افزوده است که در جمع دیگر شهروندان مظلوم و بی‌گناه این حمله جنایتکارانه حاجى رمضان حسین زاده یکی از تاجران و شخصیت‌های ملی و مردمی این سرزمین که به نیکی٬ خیر اندیشی و کارخیر شهره‌ی آفاق بود نیز به شهادت رسیده‌ است.

رئیس اجرایی برای شهدای گران‌مایه این حمله جنایتکارانه بهشت برین و برای زخمیان شفای عاجل می‌خواهیم و به بازماندگان آنان از خداوند بزرگ در این لحظات سخت و دشوار صبر و استقامت آرزوکرده است و با محکوم کردن این جنایت وعده داده که حمله تروریست‌ها به جان شهروندان کشور و حمله به مساجد و اماکن عبادت بی‌پاسخ نمی‌ماند.

در اعلامیه ریاست اجرایی آمده است: در این لحظات حساس که تروریست‌ها در میدان جنک در مقابل نیروهای مسلح کشور شکست خورده‌اند و برای جبران شکست خویش دست به حملات انتحاری می‌زنند از هم‌وطنان عزیز و شهروندان کشور می‌خواهیم با توطئه‌های دشمنان دین و مردم برادر و برابر این سرزمین با هوشیاری٬ اتحاد و هم‌دستی برخورد نمایند و اجازه ندهند دشمنان سوگند خورده و شیطانی ملت و مردم ما با ایجاد اختلافات و شکاف‌های مذهبی٬ قومی٬ زبانی و سمتی به اهداف شوم خویش دست یابند.

ریاست اجرایی در اخیر تاکید کرده است که تررویست‌ها دین و مذهب و قوم ندارند و به هیچ ارزش اسلامی و انسانی پابند نیستند، آنان دشمنان بشریت و انسانیت اند، راه مبارزه با آنان اتحاد تمام انسان‌های آزاده از هر دین و قوم و ملت برای نابودی این پدیده شوم است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *