نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

در گیری ها در سوریه ماهانه ۵ هزارقربانی می گیرد

 معاون دبیرکل سازمان‎ملل متحد طی سخنان گفته است با توجه به وخیم شدن اوضاع در سوریه، ماهانه پنج هزار تن از مردم جان خود را از دست می‎دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایوان سیمونویچ در سخنانی در شورای امنیت سازمان‎ملل، این اظهارات را مطرح کرد.

به گفته وی، امروز در سوریه، موارد جدی نقض حقوق‎بشر، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت حکم‎فرما است، سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی مرگ‎بار است.

به گفته سازمان‎ملل متحد، در جریان این ناآرامی‎ها بیش از ۹۰ هزار تن از مردم کشته و میلیون‎ها تن نیز آواره شده‎اند.

دمشق اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازمان‎دهی و هدایت می‎شود و علاوه بر آن گزارش‎هایی موجود است که نشان می‎دهند شمار زیادی از شبه‎نظامیان فعال در سوریه از اتباع خارجی هستند.

دولت سوریه اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‎نظامیان حمایت می‎کنند.

بر اساس شواهد و مستندات موجود، شبه‎نظامیانی از چندین کشور خارجی وارد خاک سوریه شده‎اند تا با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور این کشور بجنگند.

شمار زیادی از سازمان‎های بین‎المللی حقوق‎بشر اعلام کرده‎اند که شبه‎نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه، در این کشور مرتکب جنایات جنگی شده‎اند.

نیروهای سوری اخیرا عملیات پاک‎سازی موفقیت آمیزی را در این کشور به اجرا گذاشته و شکست سنگینی را به تروریست‎های تحمیل کردند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع‎رسانی سوریه در تاریخ ۲۶ ژوئن اعلام کرد، عربستان سعودی از شنیدن خبر موفقیت‎های ارتش سوریه در قبال شبه‎نظامیان، وحشت کرده است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در تاریخ ۲۵ ژوئن در جریان دیداری با جان کری همتای امریکایی خود در جده، تاکید کرد که شبه‎نظامیان سوری باید با تسلیحات ضد تانک و پدافند هوایی مجهز شوند.

الزعبی اعلام کرده است که پول و تسلیحات عربستان سعودی اصلی‎ترین عامل خون‎ریزی در سوریه است.

وی همچنین مدتی پیش اعلام کرده بود که وزیر خارجه عربستان سعودی در خون مردم سوریه غرق شده است.

Author

خروج از نسخه موبایل