خودداری خان‌های بالیودد از دیدار با نتانیاهو

سه ابر ستاره مشهور سینمای بالیوود از دیدار با نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهر ممبی هند خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امیر خان، شاهرخ خان و سلمان خان سه ستاره مشهور سینمای بالیودد، بر خلاف امیتاب بچن و شماری از هنرپیشه های هندی که با ورود بنیامین نتانیاهو به شهر ممبی به دیدار وی شتافتند، حاضر به ملاقات با نتانیاهو نشدند.

نتانیاهو هفته گذشته در جریان سفر به هند، توقفی در شهر ممبی، داشت و در آنجا شماری از ستاره‌های بالیوود به شمول امیتاب بچن به دیدار وی شتافتند.

نخست وزیر رژیم اسرائیل با نشر عکس سلفی در تویتر خود که آقای بچن آن را برداشته است، نگاشته است “آیا سلفی بالیوودی من سفلی هالیوودی را در جشنوارۀ اسکار شکست خواهد داد؟”

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در هند این اقدام خان‌ها را “شجاعانه” و “با وقار” توصیف کرده و برخی هم آنان را “قهرمانان واقعی” خطاب کرده اند.

از سویی هم برخی از فعالان حقوق بشر در هند تصاویر آنان را اینگونه، دیزاین و منتشر کردند تا به آنان بفهمانند که با چه جانوری سلفی گرفته اند.

این در حالی است که چندی پیش امیرخان ستاره معروف سینمای بالیوود طی سفری که به ترکیه داشت با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرده بود.

برخی منتقدان هندی هم این عمل امیر خان، شاهرخ خان و سلمان خان را “ضربه‌ای به روابط فرهنگی هند – اسرائیل” و شماری هم عمل “ضد ملی” توصیف کرده اند.

اما تا کنون این سه ستاره مسلمان سینمای بالیوود در مورد نرفتن شان به دیدار صدر اعظم اسرائیل چیزی نگفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *