حضور نقاب پوشان”لشکر طیبه”بر ضد طالبان در نورستان

مقامات محلی در نورستان می گویند که بر اساس اطلاعات نهاد های امنیتی بیشتر از (۱۰۰) تن افراد نقاب پوش مربوط لشکر طیبه به رهبری فرماندهان پاکستانی، مصری و چیچینی وارد ولسوالی کامدیش این ولایت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حافظ سعید پاکستانی تحت فرمانده قاری شکیل احمد از گجرات پنجاب پاکستان، ابو سعید تبعه مصر و ابو مسلم تبعه چیچین از فرماندهان این گروه نقاب پوش هستند که در استقامت راه مواصلاتی کامدیش، برگ‌متال جابجا شده اند.

براساس معلومات دفتر مطبواعاتی والی نورستان، اهداف آنها شناسایی و کشتن فرماندهان و افراد طالبان که در جریان دور اول انتخابات از خود فعالیت زیاد نشان نداده اند، می باشد و  بخصوص اشخاص مربوط به شبکه عبدالقیوم ذاکر قوماندان اسبق نظامی شورای کویته بگونه ای با ملا عبدالقیوم «ذاکر» در ارتباط می باشند.

نقاب پوشان به زبان، کلتور و عنعنات مردم آگاهی ندارند و به زبان اشاره با همدیگر صحبت مینمایندو به زبان مردم محل بلدیت ندارند و تا اکنون (۱۲) تن از افراد طالبان و قوماندانان آنان را کشته و چندین منزل مسکونی را در ولسوالی کامدیش حریق نموده اند.

گزارش های وجود دارد که این نقاب پوشان  ۱۲ تن از فرماندهان طالب در ولسوالی کامدیش اعدام کرده اند.

شیوه فعالیت:

تاکتیک و شیوه فعالیت این گروه بی سابقه بوده و یکی از ظالم ترین نحوه انسان کشی را در پیش گرفته و هیچ فرد را مجال به حرف زدن نمی دهند.

در انکشاف دیگر کمیسیون نظامی شورای پشاور طالبان به تاریخ ۱۷/۲/۱۳۹۳ به حسب دستور سازمان (I.S.I) پاکستان در حمایت مسوولین طالبان افغان و پاکستانی از جمله مولوی عصمت الله فرزند جمعه خان باشنده قریه پتیگل ولسوالی کامدیش والی نام نهاد طالبان ولایت نورستان یک گروپ (۵۰) نفری مسلح طالبان نقاب پوش به نام (باقوت) شامل طالبان افغان و پاکستانی ملبس با لباس های محلی به رنگ سیاه از طریق راه های مرزی وارد ولسوالی کامدیش ولایت نورستان گردیده و با مولوی ظاهر فرزند محمد حسین ولسوال نام نهاد طالبان ولسوالی کامدیش غرض تثبیت و گرفتاری قوماندانان عبدالقیوم «ذاکر» تنظیم و به فعالیت آغاز نموده اند.

گفته میشود که تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۳ بدین طرف ملا احمد بدر حاجی عثمان به ساحات دور دست و نامعلوم ولسوالی کامدیش متواری و مخفی گردیده اند و اکنون در حالت آماده گی جنگ مسلحانه با گروپ سیاه پوشان میباشند.

از سوی دیگر گروپ سیاه پوشان (باقوت) به تاریخ ۱۲/۲/۱۳۹۳ به تعداد (۱۲) تن تن افراد طالبان را به شمول یک تن از قوماندانان طالبان به اسم عبدالستار فرزند عبدالجبار توسط مولوی ظاهر به اتهام  مختل نکردن انتخابات دستگیر  و به قتل رسانیده شده اند.

همچنان تعدادی از مسوولین ارشد طالبان بخصوص اعضای شورای رهبری کویته از هویت، شیوه فعالیت و مسوولین نقاب پوشان آگاهی نداشته و در بعضی محلات بخصوص ولایت هلمند، نورستان و کنر میان فرماندهان طالبان و افراد نقاب پوشان برخوردهای مسلحانه صورت گرفته است.

همچنین این گروه به منظور منفجر ساختن وسایط نیروهای امنیتی در مسیر جاده ای ولسوالی ناری ولایت کنرها و پل گوردیش ولسوالی کامدیش بمب های ضد وسایط نوع ریموت کنترول را تعبیه می نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *