جزئیات کامل از جنگ کندز و بغلان

مسوولان نهادهای امنیتی می گویند که طالبان مسلح در ولایت های کندز و بغلان با شکست های سنگین روبرو شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله و روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری مشترک امروز (۱۰سنبله) جزئیات کامل جنگ کندز و بغلان را ارائه کردند.

رحیمی اظهار داشت که در حمله روز گذشته طالبان به کندز، ۲۰ تن از نیروهای امنیتی همراه با ۵ غیرنظامی جان باخته و ۱۵ نیروی امنیتی و ۸۵ غیرنظامی به شمول فرمانده پولیس کندز زخمی شدند.

وی اظهار داشت که تمام کشته و زخمی های غیرنظامیان از سوی طالبان مسلح بوده است.

به گفته رحیمی، طالبان مسلح در کندز با شکست سنگین روبرو شده و با قبول تلفات زیاد، از ساحه فرار کرده اند.

سخنگوی وزارت داخله افزود که در جنگ کندز، تنها جسد ۵۶ طالب در میدان جنگ باقی مانده و در بخش های دیگر نیز تلفات دیده اند و شمار زیادی از آنها زخمی شدند.

رحیمی تصریح کرد که پلان طالبان برای سقوط کندز با شجاعت نیروهای امنیتی شکست خورده و نه تنها این شهر سقوط نکرد، بلکه طالبان با شکست سنگین روبرو شدند.

از سویی هم، روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطرنشان کرد که نیمه ‌های شب گذشته طالبان مسلح تحرکات نظامی خود را از سه استقامت «بند دوم، حسین خیل و زمان خیل» بالای ولایت بغلان آغاز کردند.

وی تاکید کرد که طالبان در بغلان با شکست فاحش مواجه شده اند و در بند دوم نیز ده‌ ها جنگجوی این گروه در محاصره نیروهای امنیتی در آمده است.

احمدزی حملات طالبان بالای ولایت‌ های کندز و بغلان را بیشتر به خاطر کشانیدن تمرکز نیروهای امنیتی از عملیات های دیگر عنوان داشت و افزود که هم ‌اکنون در ولایت‌ های بدخشان و فاریاب نیروهای امنیتی مصروف سرکوب طالبان می ‌باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *