تلفات سنگین نیروهای امنیتی در جوزجان؛ گزارش های ضد و نقیض از سقوط بالاحصار آقچه

NANGARHAR, AFGHANISTAN - DECEMBER 14: Afghan forces launch operation against Daesh in Nangarhar Province, Afghanistan on December 14, 2017. It's reported that 26 Daesh terrorists were killed in the operation. (Photo by Zabihullah Ghazi/Anadolu Agency/Getty Images)

با آنکه مقام های امنیتی شمال کشور می گوید که بالاحصار ولسوالی آقچه ولایت جوزجان سقوط نکرده است؛ طالبان مسلح می گوید که این منطقه را به کنترول گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح صبح امروز (۷عقرب) گفته بود که بعد از حمله بالای پوسته های امنیتی منطقه بالاحصار ولسوالی آقچه، این منطقه را به تصرف درآورده است.

اما قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید «سقوط بالا حصار ولسوالی آقچه ولایت جوزجان کذب محض و شایعه است».

این ارگان با نشر خبرنامه ای حمله طالبان و درگیری با نیروهای امنیتی را تائید کرده است؛ اما تاکید دارد که این حملات از سوی نیروهای امنیتی دفع شده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنین گفته است که در این درگیری تلفات به دو طرف وارد شده؛ ولی تا هنوز جزئیات کامل بدست آنها قرار نگرفته است.

از سویی هم، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که «شب گذشته در نزدیکی مرکز ولسوالی آقچه ولایت جوزجان مرکز مهم بنام بالاحصار فتح گردید».

وی گفته است که در جریان این حملات، ۲۷ تن از نیروهای امنیتی جان باخته و۵ تن دیگر دستگیر شده است.

سخنگوی طالبان، کشته شدن دو طالب مسلح را نیز تائید کرده است.

با این حال، غلام سخی سبحان، ولسوال آقچه در گفتگو با صدای امریکا، می گوید که در نتیجه حملات طالبان بر این ولسوالی، حداقل ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی جان باخته اند.

وی همچنین اظهار داشت که در جریان این درگیری، پنج نفر از نیروهای امنیتی به دست طالبان اسیر شده است.

این درگیری و حملات طالبان در ولسوالی آقچه در حالی صورت می گیرد که در جریان ماه های اخیر بخش هایی از شمال کشور شاهد درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان بوده است و در جریان آن، ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان بعد از سه سال به کنترول نیروهای امنیتی درآمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *