تلاش ها برای بلند بردن ظرفیت مسلکی پولیس در ولایت جوزجان

در حالیکه در این اواخر بخش هایی از ولایت جوزجان شاهد نا آرامی و ظهور مخالفان مسلح دولت می باشد، مقام های محلی این ولایت از تجهیز و بلند بردن ظرفیت نظامی نیروهای امنیتی در این ولایت خبر می دهند.

مل پاسوال رحمت الله ترکستانی، فرمانده پولیس ولایت جوزجان در یک گفتگوی ویژه به خبرگزاری خاورمیانه گفت، با آنکه نیروهای امنیتی در این اواخر بیشتر در راه مبارزه با مخالفان مسلح دولت مصروف شده اند؛ اما باز هم تلاش ها برای تجهیز و بلند بردن ظرفیت های نظامی نیروهای امنیتی جریان دارد.

به گفته وی، پولیس ملی جوزجان با تشریک مساعی پولیس محلی و نیروهای اردو، توانایی عقب راندن هراس افگنان را در این ولایت دارند.

این مقام پولیس ولایت جوزجان افزود که به منظور تقویه صفوف پولیس و بلند بردن ظرفیت آنان هم اکنون نزدیک به یکصد سرباز در چارچوب پولیس ملی و پولیس محلی مصروف آموزش های مسلکی نظامی هستند.

ترکستانی می گوید که یگانه مشکلی که آنان در این ولایت در بخش نظامی دارند؛ کمبود تشکیل پولیس است که اگر این مشکل برطرف شود؛ می توانند به گونه بهتر امنیت تمامی محلات را تأمین نمایند.

این در حالیست که روز گذشته به تعداد ۵۲ تن از سربازان پولیس ملی و پولیس محلی پس از ختم یک دوره آموزش های یکماهه از مرکز تعلیمی فرماندهی پولیس جوزجان سند فراغت بدست آوردند.

سمونمل عبدالبصیر مدیر تعلیم و تربیه فرماندهی پولیس ولایت جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این سربازان در جریان یکماه در بخش وظایف امن و نظم عامه، اصولنامه برخورد پولیس، استفاده از سلاح و رعایت حقوق بشری آموزش دیده اند تا از این آموزش های مسلکی در محلات وظیفوی شان استفاده کنند.

به گفته وی، این سربازان به منظور اجرای وظایف نظامی و تامین امنیت در بخش های مختلف ولایت گماشته می شوند و هدف اساسی آنان این است که تا قریه جات را از نفوذ هراس افگنان حفاظت کنند.

عبدالبصیر اظهار داشت که مسلکی سازی پولیس یکی از مهم ترین اصول نظامی بشمار می رود، که می تواند در امر تامین امنیت و مبارزه با جرایم جنایی موثر تمام شود.

این در حالیست که هم اکنون نزدیک به هشتاد سرباز دیگر در مرکز تعلیمی پولیس ولایت جوزجان آموزش می بینند که در روزهای نزدیک فارغ خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *