تعمیر ولسوالی کوهستانات همچنان تحت تصرف مخالفین

915FFE58-CA09-4C8E-BCDE-1D94A4E6FCB2_mw1024_s_nبا توجه به پیشرویهای نیروهای امنیتی در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل، تعمیر ولسوالی همچنان در تصرف مخالفین مسلح قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مل پاسوال محمد آصف جبارخیل، فرمانده پولیس ولایت سرپل در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که از چهار روز به این سو، نیروهای امنیتی در حال پیشروی در ولسوالی کوهستانات هستند.

به گفته وی، امروز (چهارشنبه) نیروهای امنیتی به ۱۰ کیلومتری مرکز ولسوالی رسیده و تلاش ها جریان دارد تا به زودی مرکز ولسوالی نیز به تصرف نیروهای امنیتی درآید.

جبارخیل اظهار داشت که در مدت چهار روز گذشته، نیروهای امنیتی در حال بازسازی و پاکسازی راه های متصل به مرکز ولسوالی از وجود ماین ها بوده اند و دلیل کند پیشرفتن آنها نیز ایجاد پوسته ها و گفتگو با مردم منطقه است.

از سوی دیگر، وی اظهار داشت که تا حال هفت قریه از وجود مخالفین مسلح پاکسازی شده است و به دلیل اینکه نیروهای هوایی مصرف عملیات در ولایت های قندز و فاریاب هستند، عملیات آنها کندتر پیش می رود.

بنابر اظهارات فرمانده پولیس سرپل، امید می رود که فردا بتوانند «نان چاشت را در تعمیر ولسوالی بخورند.»

به باور وی، در حال حاضر طالبان در تعمیر ولسوالی حضور ندارند؛ اما آنها با برنامه به سمت تعمیر ولایت پیش می روند تا از حادثات احتمالی جلوگیری نمایند.

گفتنی است که ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل از چندی به این سو در تصرف طالبان و مخالفان مسلح حکومت قرار گرفته است.

Author

About Author