“ترکیه نسبت به آمریکا امن‌تر و آرام‌تر است”

وزیر امور خارجه ترکیه، در واکنش به هشدار آمریکا که از شهروندان بود خواسته بود از سفر به ترکیه خودداری کنند، اعلام کرد ترکیه بسیار امن‌تر و آرام‌تر از آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیرامور خارجه ترکیه، در واکنش به درخواست آمریکا از اتباع خود مبنی بر تجدید نظر درباره سفر به برخی از کشور‌ها از جمله روسیه، ترکیه و ونزوئلا گفت: ترکیه از آمریکا امن‌تر است.

وزیر امور خارجه ترکیه این سخنان را روز جمعه و بعد از دیدار از محل ترور کمال اریکان، کنسول سابق ترکیه در لس آنجلس، در سال ۱۹۸۲ ایراد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد امنیت در ترکیه کمتر از امنیت در آمریکا نیست و می‌توانیم بگوییم ترکیه بسیار امن‌تر از آمریکا است.

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد اگر به حوادث و شمار افرادی که روزانه در شهر‌های مختلف آمریکا کشته می‌شوند نگاهی بیندازیم آن وقت خواهیم دید که ترکیه امن‌تر از آمریکا است.

چاووش‌اوغلو خاطرنشان کرد ترکیه سال ۲۰۱۷ میزبان حدود ۳۲ میلیون گردشگر از جمله گردشگران آمریکایی بود و همه این گردشگران در سلامت و امنیت کامل به کشور‌های شان بازگشتند.

وزیر امور خارجه ترکیه این کشور را عاری از پدیده بیگانه‌ستیزی و کشوری باز و میزبان دائم همه افراد دانسته افزود: امروز ما شاهد بیگانه‌ستیزی در بالاترین سطح در آمریکا به خصوص در کاخ سفید هستیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *