ام. آی. بات : ببینید آمریکا برای افغان ها دل می سوزاند !

خبرگزاری خاورمیانه –  ام. آی. بات استاد و رئیس بازنشسته بخش زمین‌شناسی و ژئوفیزیک دانشگاه کشمیر، است. وی در تحلیلی در مورد حضور دراز مدت ایالات متحده مقاله ای جامعه ارایه  کرده است که بخش هایی از آن را در اینجا آوردیم :

موضوع کم و بیش بیانگر «توافقنامه امنیتی دوطرفه‌ای» است که امریکا می‌خواهد حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان آن را امضا کند. مطالعه این توافق هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که امریکا می‌خواهد با نیروهای خود خاک افغانستان را محاصره کند و دولت این کشور را تنها برای نمایش بین‌المللی نگاه دارد .

به عنوان این توافقنامه نگاه کنید. کجای این توافقنامه دو طرفه است وقتی هدف اصلی فقط تضمین امنیت یک طرف است. عقل سلیم هیچ کس باور نمی‌کند که افغانستان زمانی بتواند امریکا را در دفاع مقابل هرگونه تهاجم و یا حمله تروریستی یاری کند.

حتی اگر باور کنیم که به راستی امریکا درباره هرگونه حمله تروریستی نگران است، راه حل محافظت از افغانستان در برابر طالبان و القاعده نیست، بلکه تضمین یک توافق عادلانه با فلسطینیان است. طرح موسسوم به صلح خاورمیانه که از سوی نتانیاهو دیکته شد، از جانب ژنرال الن جونز نوشته شد و اکنون از سوی جان کری (وزیر خارجه امریکا) اجرا می‌شود و در اصل، طرح امنیتی نتانیاهو برای اسرائیل می‌باشد، عملی نخواهد شد. لازم به ذکر است که حملات بی‌‎امان مسلمانان از سوی طیاره های بی سرنشین تروریست در بسیاری از کشورهای مسلمان نیز کارآمد نخواهد بود.

محافظت از افغان‌ها در برابر چه کسی؟ خود حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان می‌گوید «نیروهای امریکایی هیچ ارزشی برای جان افغان‌ها قائل نیستند.» و بر اساس استانداردهای خود امریکا، حتی رنجیده‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه افغانستان، یعنی زنان و کودکان افغان که از سوی سازمان‌هایی همچون «جمعیت انقلابی زنان افغانستان» (RAWA) معرفی می‌شوند به شما می‌گویند که آیا افغان‌ها به امنیت نیاز دارند یا خیر، آنها نیاز دارند که از قتل و غارت نیروها و پیمان‌کاران امریکایی در امان بمانند، نه هیچ کس دیگر.

آنها می‌خواهند نیروهای امریکایی هرچه سریع‌تر از کشورشان بیرون بروند، بدون آنکه حتی یک تن دیگر را به کشتن دهند. هیچ جنگ طلب دیسگری در جهان باقی نمانده است که بخواهد شانس خود را در افغانستان امتحان کند.

افغانستان هدف حمله و تهاجم دیگر کشورهای خارجی بوده است و این امر با منشور سازمان ملل تناقض دارد.

ببینید چه کسی سنگ افغان‌ها را به سینه می‌زند؛ بی‌رحم‌ترین مهاجم طول تاریخ! پس از دوازده سال بمباران و ویرانی مداوم افغانستان که جان میلیون‌ها تن را گرفته و میلیون‌ها انسان را نیز بی‌خانمان کرده است، اکنون به مردم این کشور می‌گویند این جشنواره‌ای از عشق و محبت و دوستی است که آنها باید در آن شرکت کنند و اجازه دهند برای همیشه ادامه داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *