اعمار مراکز صحی توسط کمیته سویدن در سمنگان

کمیته سویدن دو باب مرکز صحی در ساحات روستائی ولایت سمنگان، برای اهالی این منطقه اعمار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیته سویدن این مراکز صحی ابتدائی (BHCs) را در بیانان و ویبلاق، در مناطق روستائی ولسوالی های دره صوف پایان و دره صوف بالا دو ولسوالی که در شمال ولایت سمنگان موقعیت دارد اعمار نموده است.

هر دو پروژه با حمایه مالی سازمان انکشاف بین المللی سویدن (SIDA) اعمار گردیده است و کار اعمار آن توسط بخش انجینیری برنامه انکشاف دهات کمیته سویدن برای افغانستان انجام گرفته است.

ولسوالی دره صوف بالا در ۱۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان موقعیت دارد، جاده این ولسوالی توسط اهالی روستأ اعمار گردیده است و فقط موتر های کوچک میتوانند از این مسیر رفت آمده کنند و از پروژه ها دیدن نمایند.

بخش انجینیری کمیته سویدن برای افغانستان مواد ساختمانی این پروژه ها را بوسیله موترهای کوچک مانند فلانکوچ انتقال داده اند، مشکل دیگر در این مناطق کمبود کارگر ماهر بوده که بخش انجینیری این کمیته برای تکمیل پروژه ها کارگران ماهر را از دیگر مناطق آورده بودند.

 مرکز صحی ولسوالی ویبلاق با بودیجه نزدیک به ۹ میلیون افغانی احداث گردیده است که این پروژه در ماه می سال جاری به بهره برداری سپرده شد و کار اعمار آن به غیر از رنگمالی ۵ پنج را دربر گرفته است، همچنان مرکز صحی بیانان در ولسوالی دره صوف پایان با بودیجه نزدیک به ۸ میلیون افغانی تکمیل گردید.

ولسوالی دره صوف پایان در ۱۱۷ کیلومتری غرب ایبک واقع شده است، هر دو مرکز صحی شامل ۱۰ اتاق همراه با اتاق ولادت ، تشناب ، اتاق جنراتور، اتاق برای محافظین، سیستم آبرسانی، سیستم برق و تانکر های سپتیک میباشد، برعلاوه هر دو ساختمان داری دیوار احاطه به طول ۴۰۰ متر نیز میباشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *