اعلامیه حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در باره حوادث اخیر در کابل

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری الحاج “محمد محقق” معاون ریاست اجرایی در رابط با حوادث اخیر در کابل اعلامیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اعلامیه حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، از رهبری دولت وحدت ملی، اخصَّاً نهادهای امنیتی می خواهد که حد اکثر تلاش های خود را در راستای تأمین امنیت و حفظ حقوق مدنی و قانونی شهروندان به کار بگیرند.

اعلامیه به شرح ذیل منتشر شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در رابطه با حوادث اخیر در کشور

حادثه چهار شنبه خونین ١٠جوزاى کابل و حوادث متعاقب آن یک بار دیگر نشان داد که کشور در معرض تهدیدات جدی قرار داشته وثبات سیاسی و امنیت عمومی کشور در معرض خطر جدی قرارگرفته است و این امر ایجاب این را می کند که جوانب سیاسی داخل نظام با هوشیاری و مسئولیت بیشتری با قضایای کشور برخورد نموده امنیت و وحدت ملى را حفظ نمایند .

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، ضمن تقبیح حرکت تروریستی و حرمت شکنانۀ روز چهار شنبه که سبب شهادت وجراحت جمعی زیادی از مردم ملکی و بی گناه گردید و حمله کور و بد اندیشانه امروز در جریان مراسم خاکسپاری ، از تمامی جوانب و جهات سیاسی می خواهد که با درک حساسیت اوضاع کنونی، راه همکاری و همسویی را مد نظر قرار داده و در عبور کشور از بحران دشوار و فرسایندۀ کنونی، مردم افغانستان را یاری رسانند.

احترام به قانون ورعایت نظم و نیز آزادی های مدنی شهروندان دو مقوله ایست که به هیچ وجه قابل اغماض نیست که هردوجانب باید رعایت کنند .

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، از رهبری دولت وحدت ملی، اخصَّاً نهادهای امنیتی می خواهد که حد اکثر تلاش های خود را در راستای تأمین امنیت و حفظ حقوق مدنی و قانونی شهروندان به کار بگیرند.

بار دیگر ضمن تاکید بر حفظ انسجام و اتحاد ملت در مقابله با تروریزم ، به اراوح بلند شهدای حوادث اخیر اتحاف دعا نموده برای مجروحان شفای عاجل خواهانیم.

والسلام على جمیع عبادالله الصالحین

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان
کابل ١٣ جوزاى ١٣٩۶

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *