اعتراف عبدالله به کوتاهی حکومت در تامین امنیت

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نسبت کوتاهی حکومت در تامین امنیت و حکومت‌داری خوب اعتراف کرده و اظهار داشت؛ افرادی که در ناامنی‌های اخیر دست داشتند، باید جوابگو باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالله عبدالله، در نشست امروز (۲۲جوزا) شورای وزیران به اتفاقات اخیر در کشور واکنش جدی نشان داده و به کوتاهی حکومت وحدت ملی در تامین امنیت اعتراف کرد.

وی اظهار داشت؛ زمانی که در تامین امنیت کوتاهی صورت گرفته و ناامنی قربانی می‌گیرد، مردم حق دارند که خشمگین شده و اعتراض کنند.

عبدالله به اصلاحات و بررسی جدی در حکومت‌داری و ارائه خدمات از سوی حکومت اشاره کرده و گفت که برخی از نماینده‌گان مردم در مجلس، گفتگو با معترضان و بررسی خواست‌های آنها را آغاز کرده و انتظار می‌رود که نتیجه دلخواه به دنبال داشته باشد.

هرچند رئیس اجرائیه در مورد پاسخگو بودن مقام‌های امنیتی در مورد ناامنی‌های اخیر و شلیک به معترضان به شخص خاصی اشاره نداشت؛ اما این اظهارات بعد از آن صورت می‌گیرد که عصر دیروز وظیفه رئیس گارنیزیون و فرمانده پولیس کابل در پیوند به ناامنی‌های اخیر پایتخت به حالت تعلیق درآمد.

وی در حالی که فاصله به وجود آمده بین مردم و دولت را بی‌سابقه دانست؛ اظهار داشت که دشمن در شرایط فعلی به شدت به دنبال دامن زدن به موضوعات قومی، زباین، مذهبی و سمتی است که مردم باید هوشیار باشند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که در روزهای اخیر بخش‌های عمده شهر کابل با برافراشته شدن خیمه‌های تحصن از سوی معترضین مسدود شده و خواهان اصلاحات جدی در نهادهای امنیتی هستند.

حال باید دید که با تعلیق وظایف رئیس گارنیزیون و فرمانده پولیس کابل تا چه حد می‌تواند انتظارات معترضین را برآورده کند.؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *