اشتراک بیش از ۲ میلیون عزادار حسینی در کربلا

واقعه کربلا یکی از تلخ‌ترین واقعه‌ها در تاریخ بشریت است و مبارزه حسین ابن علی، مبارزه بر ضد ظلم، بی عدالتی و خودخواهی‌های یزید و لشکریانش بود.

امروز (۹میزان) مصادف است با واقعه کربلا، از این روز در کشورهای مختلف بزگداشت به عمل میاید از جمله افغانستان، پاکستان، هندوستان، ایران، عراق و… کشورهای استند که بیشترین مراسم عزاداری برپا می‌کنند.

اما کربلا، مکان که خاندان اهل بیت به شهادت رسیده است شورش دیگر دارد؛ به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه در مراسم امسال عاشورای حسینی در کربلا بیش از ۲میلیون عزادار اشتراک کرده بودند.

از صبح زود شروع تا اذان ظهر هر لحظه به ازدحام مردم افزوده می‌شد و همین که «مقتل خوان» شروع به شرح داستان عاشورا کرد همه خاموش شدند و به گوش جان این داستان را شنیدند.

دسته‌های عزدار دانه، دانه وارد می‌شد و بزرگترین دستۀ که وارد حرم شدند، معروف به «طویریج» است که هر ساله دوان، دوان خود را به کربلا می رسانند.

در باره این دسته  حکایت های وجود دارد که می‌گویند اینها مردمی استند که دیر از شهادت حضرت امام حسین (ع) خبر شدند و حسرت همراهی نکردن به دل اینها نسل اندر نسل مانده است.

مراسم عاشورا در کربلا بعد از نماز ظهر پایان یافت و بعد از این مراسم، عزاداران برای اربعین آماده‌گی می‌گیرند و قرار است امسال بیش از ۲۰ میلیون زائر در اربعین اشتراک کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *