اختلافات مسلمانان سیمای غلطی از اسلام به جهانیان عرضه می کند

رئیس جمهور سابق افغانستان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بیان داشت که افراطی گری و کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف سیمای غلطی از اسلام به جهانیان عرضه می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی در سخنرانی امروز (۳قوس) در «سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی» در تهران گفت که امروز میراث استعمار سبب شده در بخش‌ هایی از جهان اسلام شاهد جنگ و ویرانی باشیم و افراطی‌ گری در اسلام باعث کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف شده است.

او همچنان افزود که تمدن اسلامی یکی از تمدن های سربلند در جهان است و مسلمانان امروز هم می توانند از مشکلات و سختی ها سربلند بیرون شوند به شرط اینکه وحدت شان را حفظ کنند.

کرزی در ادامه سخنانش به فلسطین اشاره کرده و گفت :«فلسطین سرزمین اسلامی است و باید این سرزمین برای مردمانش امن باشد و ما نمی‌ توانیم از این سرزمین و ظلم به مردمان آن چشم‌ پوشی کنیم، زیرا داشتن زندگی آرام و پیشرفت حق همه فرزندان آدم از جمله فلسطینیان است.»

وی اظهار داشت که مشکلات دامن کشورهای اسلامی را در صورتی رها می کند که وحدت را از شعار به عمل تبدیل شود، در این صورت است که جهان اسلام شاهد آرامش و امنیت خواهد بود.

از سویی هم کرزی کارکردهای جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ وحدت کشورهای جهان اسلام را موثر دانست و از آنان ابراز قدردانی کرد.

سی و دومین نشست بین‌المللی وحدت اسلامی امروز شنبه(۳ قوس) با حضور حسن روحانی رئیس ‌جمهور ایران و با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از ۳۵۰ مهمان از ۱۰۰ کشور در تهران برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *