آغاز کمپاین های پیش از وقت تیم رئیس جمهور

بر اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، هنوز سه روز به آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی از سوی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است؛ اما برخی برنامه های کمپاینی به اشکال دیگر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با گذشت مدت زمان فراوان، امروز (۳اسد) یک برنامه افتتاح پروژه های عام المنفعه در غرب کابل از سوی معاون رئیس جمهور غنی انجام شد.

در این برنامه، ۱۵ پروژه عام المنفعه به شمول چند سرک و تعمیرهای نظامی و امنیتی شامل بود که هزینه آنها بالغ بر یک میلیارد افغانی برآورد شده است.

سوال این است که چرا در این همه مدت هیچ پروژه اساسی با «آب و تاب» انتخاباتی برای غرب کابل در نظر گرفته نشده بود و در زمان اندک باقی مانده تا آغاز مبارزات انتخاباتی، دولت و تیم حاکم به دنبال منفعت طلبی از شرایط موجود است.

این پروژه ها که از سوی سرور دانش افتتاح شد، قرار است که کار ساخت و ساز و عملی آن در حدود دو ماه بعد آغاز شود؛ اما برای مردم یک نمایش صورت گرفت.

به همین منظور بخش های عمده ای از برچی به روی ترافیک مسدود شده و یا هم ازدحام بیش از حدی ایجاد شده بود.

دشت برچی به عنوان بخش عمده ای از غرب کابل، از مدت ها به این سو نیاز جدی به پروژه های عام المنفعه داشت؛ اما هیچ گوشی صدای مردم را نشنید.

برچی از سالها به این سو نیاز به آسفالت و ایجاد سرک های ارتباطی داشت و از مدت ها قبل نیاز به ایجاد حوزه های جدید امنیتی داشت و از مدت ها قبل نیاز به سهولت های شهری داشت؛ اما دقیقا پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی این پروژه ها افتتاح شده و کار عملی آن نیز به آینده موکول می شود.

حال سوال این است که اگر تیم حاکم برنده انتخابات نشود، آیا این پروژه ها از سوی دیگر تیم ها عملی خواهد شد یا اینکه به عنوان یک پروژه انتخاباتی و در حد «نام» باقی خواهد ماند؟

دروغ پراگنی ها تکرار مکرر شعارهای عوام فریبانه سال ۲۰۱۴ است که تیم انتخاباتی رئیس جمهور غنی برای گرفتن رای مردم و باشندگان دشت برچی استفاده کرده بود. در آن وقت هم سرود بهسازی دشت برچی سر داده می شد و متاسفانه نه بهسازی شد و نه بازسازی- نه توسعه ای شد و نه پروژه ‌ای.

این منطقه از کابل به دلیل نفوس زیادی که دارد می تواند مورد توجه خاص نامزدان انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

شمار زیادی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به استفاده از امکانات دولتی برای کمپاین های انتخاباتی از سوی تیم حاکم ابراز نگرانی کرده بودند؛ اما اقدام تازه در غرب کابل اولین و آخرین اینگونه برنامه ها نخواهد بود و شاید در روزهای آینده شاهد برگزاری بیشمار این چنین برنامه های باشیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *