عبدالرب رسول سیاف کاندیداتوری خود را اعلام کرد

 عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب اتحاد ملی و از رهبران جهادی مردم افغانستان کاندیداتوری خود را به عنوان اولین کاندیدای سومین دور انتخابات ریاست جمهوری در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروفيسور عبدالرب رسول سياف يکى از شخصيت هاى مطرح جهاد و مقاومت شب گذشته در منزل مارشال محمد قسيم فهيم معاون اول رياست جمهورى طى صحبتى از تصميم خود براى کاندیداتوری در انتخابات پرده برداشت.

براساس گزارشها وی گفته است که در صورت موفقيت و رسيدن در پست رياست جمهورى مصونيت اعضاى بلند پايه دولت را تأمين خواهد کرد.

پيش از اين که زمان کمپاين رسمى از سوى کميسيون انتخابات براى نامزدان پست رياست جمهورى اعلان شود، برخى از افراد سرشناس کشور  در تلاش  جلب همکارى احزاب سياسى و نهاد هاى مدنى شده اند.

گفته مى شود احمد ضيا مسعود رهبر جبهه ملى، داکتر عبدالله رهبر ايتلاف ملى و اشرف غنى احمدزى نيز از نامزدان آينده رياست جمهورى خواهند بود.

اين در حاليست که ايتلاف هاى سياسى گفته اند که آقاى حامد کرزى قصد برگزارى انتخابات رياست جمهورى را ندارد و مى خواهد به اصطلاح از طريق تدوير لويه جرگه که از سوى تيم سياسى وى که در آينده نزديک راه اندازى مى شود مسأله دوام قدرت خود را مطرح و انتخابات را به بهانه هاى گوناگون برگزار نکند اما اين گفته ها از سوى سخنگوى رياست جمهورى رد گرديده است.

براساس گزارشها احتمالا عبدالرب سیاف، مارشال محمد قسیم فهیم را به عنوان معاون اول و محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان را به عنوان معاون دوم خود انتخاب کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *