وحشت انگلیس از نفوذ القاعده به این کشور

رئیس بخش امنیتی انگلستان «اِم‌آی‌فایو» هشدار داده است که القاعده برنامه دارد شمار زیادی از شهروندان انگلیسی را در انگلستان و دیگر کشورهای غربی قتل عام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حالی که اذهان به سمت گروه تروریستی داعش معطوف شده است، رئیس بخش امنیتی انگلستان «اِم‌آی‌5» هشدار داد که القاعده بنا دارد شمار زیادی از شهروندان را در انگلستان و دیگر کشورهای غربی قتل عام کند.

«اندرو پارکر» مدیر کل خدمات امنیتی در لندن گفته است در حالی که گروه موسوم به داعش، جدیدترین تهدید برای غرب به شمار می‌رود، گروه القاعده با جاه‌طلبی، همچنان برای نشان دادن چیزی که دیدنی و جذاب باشد در تلاش آن است.

پارکر که برای گروهی از سوی موسسه خدمات متحده پادشاهی سخن می‌گفت افزود: «می‌دانیم که تروریست‌های مستقر در سوریه، برای انگلستان بلندپروازی‌هایی دارند و در تلاشند که حملات مستقیمی علیه کشورانگلستان انجام دهند.

به باور وی، “القاعده” تندروهای انگلیسی را تشویق می‌کنند که مستقل عمل کنند و از طرف دیگر برنامه‌های جدیدی از القاعده شناسایی شده که می‌خواهند عملیات به سبک سنتی خود را دوباره آغاز کنند.

وی در ادامه حمله به سیستم ترانسپورت و اهداف نمادین را به عنوان نقاط مورد تهدید برشمرد.

از سوی دیگر، «ترزا می» وزیر امور داخله انگلستان نیز از افزایش سطح امنیتی در مرز انگلستان با فرانسه، در پی حمله اخیر به دفتر مجله «شارلی ابدو» در پاریس خبر داده و افزود است که سطح تهدید در انگلستان، که از سوی مرکز مستقل مشاوره مشترک در امور ضدتروریسم تعیین شده، در سطح “شدید” باقی می‌ماند؛ این بدان معناست که حمله تروریستی بسیار محتمل است و مردم باید هوشیار باشند».

وی همچنین در جلسه توجیهی کابینه برای «درنظر گرفتن پاسخ بریتانیا به حملات و آمادگی در برابر حملات مشابه» شرکت کرده بود.

در پی افزایش سطح تهدید، هم‌اکنون بر شمار نیروهای پولیس مستقر در بنادر بریتانیا و ایستگاه‌های خدمات به یورواستار افزوده شده است.

Author

About Author