حمله مهاجمان مسلح به ریاست امنیت ملی ولایت غزنی

گروه 19 نفری از مهاجمان مسلح و انتحاری به ریاست عمومی امنیت ملی و ریاست واکنش سریع ولایت غزنی حمله کردند و با نیروهای امنیتی به شدت درگیرشدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مهاجمان حوالی ساعت 5:45 دقیقه صبح روز پنجشنبه همزمان به ریاست عمومی امنیت ملی و ریاست پولیس نظم عامه ولایت غزنی حمله کردند و برای دو ساعت درگیری میان آنان و نیروهای امنیتی ادامه داشت .

براساس گزارشها مهاجمان نخست دو موتر بمب گذاری شده را در پشت ساختمان ریاست امنیت ملی منفجر کردند و سپس وارد هوتلی در نزدیکی این ریاست شدند.

مهاجمان از این هوتل به سوی ساختمان ریاست امنیت ملی، اداره واکنش سریع پولیس، دفتر شورای ولایتی و مدیریت جنایی ولایت غزنی شلیک می کردند.

این درگیری پس از کشته شدن تمامی مهاجمان مسلح که با سلاح های سبک وسنگین مجهز بودند، پایان یافت.

بر اساس تحیقیات اولیه در این حمله 13 تن از مهاجمان نقش داشته اما گفته می شود که شمار مهاجمان بیشتر از این بوده و از سه نقطه بالای ریاست عمومی امنیت ملی و نظم عامه حمله کردند.

گفته می شود در میان مهاجمان، افراد انتحاری نیز بوده که با منفجر کردن مواد حامل شان خسارات هنگفت مالی به باور آورده و شیشه های ساختمان تا 4 کیلومتری از محل رویداد خرد شده است.

به گقتۀ مقامات محلی در این حمله 19 تن از مهاجمان، 3 تن از نیروهای امنیتی پولیس کشته و بیش از 130 تن از غیرنظامیان و به شمول  نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

تا کنون مقامات محلی شمار دقیق تلفات نیروهای امنیت ملی را در این رویداد اعلام نکرده اند.

همچنین گزارشهای وجود دارد که به دنبال این رویداد یک مهاجم انتحاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

با این حال گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *