حکم اعدام دو دختر ایرانی در مالیزی

دادگاهی در مالیزی دو دختر ايرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبری که اغلب رسانه‌های مالیزی به پوشش آن پرداختند دو دختر ايرانی که به نظر فريب يک قاچاقچی ايرانی را خورده‌اند پس از تحمل 33 ماه زندان به اعدام محکوم شدند.

دادگاه عالی شهر شاه‌عالم مالیزی در آخرين جلسه بررسی پرونده اين دو متهم، شهرزاد 31 ساله و ندا 26ساله را به اعدام با طناب دار محکوم کرد، مجازاتی که منتظر اغلب قاچاقچيانی است که توسط پوليس مالیزی دستگير می‌شوند.

عبدالعليم عبدالله، قاضی دادگاه دلايل دو متهم مبنی بر بيگناهی و فريب خوردن را قبول نکرده و اظهار کرد که دفاعيه آنان نتوانست دليل قانع کننده‌ای مبنی بر بی‌گناهی‌شان ارائه کند.

در اظهارات متهمان در دادگاه آمده بود که آن‌ها برای اولين بار از طريق يک دوست مشترک به نام عليرضا با يکديگر آشنا شدند که برای‌شان اقامت رايگان در سوريه ترتيب داده بود.

عليرضا سپس به آن‌ها پيشنهاد می‌دهد که سفری رايگان به مالزی داشته باشند و به همراه خود مقداری مواد غذايی هم‌چون بيسکويت به مالزی ببرند.

با قبول اين پيشنهاد فرد ديگری با نام بهزاد به هتل محل اقامت آن‌ها رفته و چمدان‌های حاوی مواد خوراکی را تحويل‌شان می‌دهد. اين در حالی است که به گفته پوليس مواد مخدر در ميان لباس‌های دو متهم در چمدان جاسازی شده بود.

شهرزاد و ندا به ترتيب به همراه 6/2و 7/2 کيلوگرم ماده مخدر مت‌آمفنتامين صبح 15 دسمبر 2010 در فرودگاه بين‌المللی کوالالامپور دستگير شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *