وزیران خارجه ایران و افغانستان در سازمان ملل دیدار کرد

عصر روز جمعه به وقت نیویارک در مقر سازمان ملل وزیران خارجه ایران و افغانستان با هم دیدار کردند و روی موضوعات مختلف صحبت کردند.

به گزاش خبرگزاری خاورمیانه، در جريان اين ديدار، دو طرف از روند گسترش مناسبات و همكاری های نزديك و دوستانه تهران – كابل در زمينه های مختلف ابراز رضايت كردند، محمدجواد ظريف در اين ديدار روابط دو كشور دوست و برادر ايران و افغانستان را بسيار نزديك و مستحكم توصيف و آمادگی ايران را برای هر نوع همكاری با كشورمان اعلام كرد.

وی، با سرنوشت ساز توصيف كردن، سال ۲۰۱۴ در افغانستان با توجه به خروج نيروهای خارجی و برگزاری انتخابات در اين كشور، ابراز اميدواری كرد، که اين سال توام با خير و بركت برای مردم افغانستان باشد، ظريف با اشاره به اينكه در هر كجا كه خود افغانستانی ها امور امنيتی را بدست گرفته‌اند، معضلات امنيتی حل شده است، تصريح كرد: ما به يك افغانستان جديد اميد بسته‌ايم.

زلمي رسول وزير امور خارجه کشورمان، نيز در اين ديدار گفت: ايران همواره يار و همراه ما بوده است و به ويژه در سال های اخير هيچگاه روابط دو كشور به اين خوبی نبوده است، وی با تشريح آخرين تحولات در افغانستان و روند سياسی و امنيتی كشور، گفت: موفقيت جمهوری اسلامی ايران، موفقيت ماست و دوستی ما و ايران قويتر خواهد شد.

در این دیدار زلمی رسول، از ظريف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *