یک گروه ده نفری از مهاجمان انتحاری در قندهار دستگیر شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور یک گروه ده نفری از مهاجمان انتحاری و تهاجمی را در ولایت قندهار دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه ده نفری از سازماندهندگان حملات انتحاری و تهاجمی در شهر کندهار بوده که قبل از انجام هر گونه راه اندازی عملیات ها شناسایی و بازداشت شدند.

ریاست عمومی امینت ملی در کابل با نشر اعلامیه خبری گفته است این گروه از تروریستان قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی را  توسط پنج انتحار کننده بالای مقر ولایت کندهار و شخصیت های ملی و مذهبی، میدان هوایی و چندین نقطه مزدحم این شهر داشته اند.

 در خبرنامه آمده است این افراد قبل از هرگونه تحرکات از امنیت ملی شناسایی و بالفعل با مقدار زیادی جنگ افزار، وسایل انفجاری و انتحاری توسط  دستگیر شده اند.

مقامات امنیت ملی می گویند، برنامه سازماندهی حملات انتحاری و تهاجمی توسط ملا کاتب مشهور به ملا مسافر و ملا عیسی مربوط شورای کویته پاکستان در شهر کویته و چمن طوری طرح ریزی گردیده بود.

براساس برنامه ریزی قرار بود این افراد  در جریان جلسات امنیتی ولایت قندهار که مسؤولین امنیتی داخلی و خارجی در روز های چهارشنبه در مقر ولایت کندهار اشتراک می کنند، حملات انتحاری و تهاجمی را انجام دهند.

این برنامه تروریستان توسط امنیت ملی خنثی و از بخاک و خون کشانیدن ده ها تن از هموطنان بیگناه ملکی در این ماه مبارک رمضان جلو گیری شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *