قطحی بیشتر از جنگ قربانی گرفته است؛ مقصر در یمن کیست؟

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن اعلام کرد که در جریان شش ماه گذشته  حدود ۲۰۰۰ هزار یمنی جان خود را به دلیل مصاب شدن به امراض اسهال شدید، وبا و کمبود آب و غذا از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روسیا الیوم، الکساندر فیت رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در میان خبرنگاران بیان داشت در حال حاضر تعداد افراد که به دلیل جنگ های داخلی در یمن کشته اند به مراتب کمتر از افراد هست که در اثر کمبود آب و غذا و امراض گوناگون جان باخته اند.

او تاکید نمود که روند کار صحی در این کشور به صورت عموم از بین رفته است  و حالا در بیشتر از نقاط یمن مردم در بی برقی کامل به سر میبرند.

همچنان کالاهای مورد نیاز شان به سبب مشکلات کمتر کشور شان میاید و همین سبب شده است که برای مردم شان گران تمام شود.

این نماینده صلیب سرخ اضافه نمود که او در مورد اوضاع این کشور با مقامات کشور های فرانسه و آلمان گفتگو نموده است و خاطر نشان کرده است که بحران قطحی به مراتب فاجعه آورتر از جنگ در این کشورهست.
این نماینده ویژه صلیب سرخ علاوه نمود که کمک های بشر دوستانه هیچ دردی را در این کشور دوا نمیکند او از طرف های درگیر در بحران یمن خواست تا به میز مذاکره بنشینند و یکبار دیگر روی راه های وارداتی کالا ها  به خصوص بندر الحدید بحث وتجدید نظر نمایند.
در همین حال سه شنبه گذشته معاون امور بشر دوستانه سازمان ملل در شورای امنیت این کشور اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون جمعیت این کشور به کمک های اولیه نیازمند هستند و بیش از ۸ میلیون این مردم به قطحی دچار شده اند.

تنش ها و بحران قطحی در حال در یمن آغاز شد که عربستان در سال ۱۳۹۴ به همکاری ایتلاف اش و اشاره آمریکا، حملات خونین را بالای این کشور که یکی فقیر ترین کشورهای عربی محسوب میشود آغاز نمود که به سبب این جنگ بیش از هزاران یمنی کشته شده و کشور شان به خاک یکسان گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *