خشم کشورهای اسلامی از توافق امارات با رژیم اسرائیل

پارلمان عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق امارات و رژیم اسرائیل خواستار تحریم حکام ابوظبی از سوی جهان اسلام شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، ائتلاف الفتح در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از ملت‌ و دولت‌های جهان اسلام خواست تا حکام امارات را تحریم کنند.

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است: «امروز زبان‌های باطل و دست‌های ترسو علیه قضیه فلسطین دراز شده است و ما در ائتلاف الفتح این اقدام ننگین را محکوم می‌کنیم و از وجدان مردم امارات و کشورهای عربی و جهان اسلام می‌خواهیم که در کنار حقوق ملت فلسطین بایستند، حقوقی که حاکمان امارات آن را به بازی شطرنج و پُلی برای رسیدن به اهداف امریکایی‌شان و به قیمت نابودی مبارزه مردم فلسطین و حقوق تاریخی آنها تبدیل کرده‌اند».

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

گفتنی است حامیان فلسطین و فعالان و گروه های حقوق بشری و مدنی در مالزیا نیز با صدور بیانیه ای؛ تصمیم دولت امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرده است.

حامیان آزادی فلسطین اشغالی از جامعه جهانی و  سازمان های بین المللی خواستند تا برای ایجاد صلح واقعی در خاورمیانه و برقراری عدالت و آزادی برای مردم فلسطین دخالت نموده و تلاش ها و کارزارها برای منزوی کردن رژیم صهیونیستی را مضاعف کنند.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو روز پنجشنبه، طی بیانیه مشترکی اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، محمد بن ‌زیاد، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *