روز انتقال سفارت آمریکا به قدس خونین ترین روز برای فلسطینیان؛ ۳۰۰۰ کشته و زخمی

رسانه های فلسطینی گزارش داده اند که فلسطینی ها در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت بازگشت اسرائیل به این کشور تظاهرات میلیونی را به راه انداختند.

بر بنیاد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعلام شد و آمریکا روز گذشته دوشنبه  ۲۴ ثور مراسم رسمی برای انتقال سفارت خانه اش از تل آویو به قدس را در این شهر برگزار کرد که گفته میشود  در اعتراض به این اقدام ترامپ هزاران فلسطینی به جاده ها ریختند و این کار آمریکا را محکوم نمودند که در این تظاهرات دست کم ۴۰ هزار فلسطینی شرکت نموده بودند.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که ازصبح روز گذشته تا اکنون نزدیک به ۶۰ تن در نتیجه تیر اندازی نظامیان رژیم اسرائیل بر مظاهره کننده گان  کشته شده و ۲۷۷۱ تن دیگر زخم برداشته اند که درمیان آنها زنان و کودکان نیز شامل بودند.

درهمین حال مقامات وزارت صحت فلسطین از شهروندان این کشور خواست تا برای اهدای خون به زخمیان این حادثه به بیمارستان ها بروند.

همزمان با این وزیر صحت فلسطین از همتای مصری اش درخواست کمک های اولیه که شامل فرستادن آمبولانس، کادر پزشکی وامدادی و دارو میشود به نوار غزه شد و همچنان به دلیل نبودن امکانات کامل مدوای زخمیان خواهان اجازه انتقال این مجروحان به بیمارستان این کشور شد.

فلسطینیان تظاهرات میلیونی را در حالی براه انداختند  که آمریکا در یک اقدام غیر قانونی سفارت خانه این کشور را به قدس منتقل کرد و شهروندان فلسطین با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز هفتادمین سالگرد بازگشت رژیم اسرائیل و این اقدام ترامپ را محکوم نموده و خواهان برگشتن به کشور شان شدند.

قابل یاد آوری است که ۷۰ سال پس از بازگشت رژیم اسرائیل دو سوم فلسطینیان خارج از مرزهای غزه زندگی میکنند و نمیتوانند به سرزمین شان بازگردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *