پاکستان : اگر ثبات سیاسی به وجود نیاید، حتی افغانستان از ما پیش خواهد شد

وزیر داخله پاکستان که در یک جمع بزرگ در پاکستان سخنرانی می‌کرد هشدار داد که اگر در پاکستان ثبات سیاسی به وجود نیاید افغانستان از پاکستان پیش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رسانه‌های پاکستانی احسان اقبال گفته است که اگر ثبات سیاسی را در کشور نیاوریم، من بیم آن دارم که حتی افغانستان از ما پیش خواهد شد.

وی در ادامه گفته است چنان ‌که رییس جمهور حامد کرزی دورۀ زمام‌داری‌اش را سپری کرد و اکنون رییس جمهور غنی همان مسیر را می‌رود.

وزیر داخله‌ی پاکستان با اشاره به اثرات مثبت برنامه اقتصادی چین ـ پاکستان گفت که پیش از ۲۰۱۳ جهان به پاکستان به چشم یک پناه‌گاه هراس افگنان نگاه می‌کرد، اما با آغاز راه‌رو اقتصادی چین ـ پاکستان، نگاه جهان تغییر کرد.

اما فشارهای جهانی بر پاکستان بعد از اعلام استراتیژی آمریکا برای جنوب آسیا او را در تنگنا قرار داده است و فشارهای جهانی بیشتر شده است.

پاکستان کشوری است که همواره متهم به پناه دادن به تروریستان است و اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده در این کشور کشته شد و جسد ملاعمر رهبر گروه تروریستی طالبان نیز در این کشور بود و شبکه تروریستی حقانی نیز زیر چتر همین کشور به حملات هراس افگنانه در افغانستان ادامه می‌دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *