مکسین واترز : برای استیضاح ترامپ باید آماده شویم

«مکسین واترز» نماینده دیموکرات ایالت کالیفرنیا و مخالف اصلی «دونالد ترامپ» در کنگره، با تکرار درخواست خود برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا گفت: اکنون وقت آن رسیده است که آماده استیضاح ترامپ شویم.

واترز روز یکشنبه در گردهمایی سالانه حزب دیموکرات کالیفرنیا به هزاران نفر از فعالان و مقامات این حزب گفت بر این باور است که «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۷ آمریکا به این نتیجه گیری نزدیک می شود که چه کسی با روسیه تبانی کرده است.
واترز ضمن درخواست برای استیضاح ترامپ گفت که دیگر نمی تواند منتظر بماند و از مولر انتظار دارد که این معما را حل کند.
واترز ماه گذشته نیز به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر توصیف ترامپ از برخی کشورها و توهین به آنها با استفاده از واژه کشورهای «کثیف» خواستار استیضاح ترامپ شد.
وی در میان جمعیتی که شعار استیضاح را سر داده بودند و با تشویق های خود از وی حمایت می کردند، خطاب به ترامپ گفت: آگاهی از این مساله بسیار ناامیدکننده است… بسیاری از متحدان شما به افراد مرتبط با روسیه، کاخ کرملین و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه وابسته هستند.
این نماینده زن کنگره همواره از منتقدان سیاست ترامپ در خصوص روسیه بوده و وی را به خاطر آنچه «تلاش برای منحرف کردن تحقیقات روسیه» قلمداد می کند، محکوم کرده است.
به گزارش ایرنا، به غیر از مکسین واترز، «برد شرمن» و «ال گرین» دو نماینده دیموکرات دیگر نیز خواستار استیضاح ترامپ هستند.
«گوِن مور» دیگرنماینده دیموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز برکناری ترامپ را خواستار شده است. وی در واکنش به اظهارات هفته گذشته ترامپ در حمایت از تظاهرکنندگان حامی برتری سفیدپوستان، آن را شاهدی بر بی کفایتی وی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرده است.
درحالی که تحقیقات رابرت مولر وارد حلقه نزدیکان ترامپ شده است، احتمال کشیده شدن پای رئیس جمهوری آمریکا به این تحقیقات نیز وجود دارد. در آخرین تحولات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، «پال مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام توطئه علیه آمریکا روبرو شد.
مولر، مانافورت را متهم کرده که گروهی از سیاستمداران پیشین اروپایی را برای لابی غیرقانونی به نفع دولت روس گرای وقت اوکراین اجیر کرده است.
مانافورت همچنین متهم است که به همراه «ریچارد گیتس» همکار خود و عضو ارشد ستاد ترامپ با ارائه اظهارات دروغ به مقام های آمریکایی از ثبت نام به عنوان عامل دولت خارجی در آمریکا خودداری کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *