حمله بر یک مکتب در شهر فلوریدای آمریکا ۱۷ کشته بر جا گذاشت

در پی تیراندازی یک دانش‌آموز پشین این مکتب در شهر فلوریدای آمریکا دستکم ۱۷ نفر کشته شده اند و ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

نیکلاس کروز، ضارب واقعه در ۲۵ دلو ماه،  «به دلایل انضباطی» از مکتب که به آن حمله کرده، اخراج شده بود. بنا بر گزارش‌ها، او ساعتی پس از تیراندازی، بدون مقاومت تسلیم نیروهای پلیس شده‌است.

نوعیت سلاح که با آن به مکتب خود حمله کرده، ای‌آر-۱۵ سلاحی نیمه‌خودکار و سبک است؛ این سلاح شباهت زیادی به سلاح جنگی ام۱۶ دارد با این تفاوت که تنها نمونه نیمه‌خودکار آن موجود است. در ایالات متحده فروش آن بر اساس قوانین به شهروندان غیرنظامی مجاز است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با بستگان قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز همدردی کرده و گفته «هیچ کودک، آموزگار و هیچ فرد دیگری نباید در مدارس آمریکا احساس ناامنی کند».

همچنان شبکه ام اس ان بی سی گزارش داد، طی ۴۵ روزی که از سال ۲۰۱۸ میلادی می‌گذرد این دوازدهمین بار است که در یک مکتب در آمریکا حادثه تیراندازی رخ می‌دهد. اگر چه موارد قبلی حوادث پر سروصدایی نبوده اند اما تحلیلگران آمریکایی آن را بی سابقه توصیف می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *