یوناما: در ۶ ماه اول سال جاری میلادی ۱۶۹۲ غیر نظامی کشته و نزدیک به ۳۵۰۰ تن زخمی شده است

یوناما در گزارش که به تازگی اعلام کرده است که در ۶ ماه اول سال جاری میلادی ۱۶۹۲ غیر نظامی افغانستانی کشته و بیش از ۳۰۰۰ تن دیگر زخمی شده است

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد گفته است که در ۶ ماه اول سال جاری میلادی ۱۶۹۲ تن غیر نظامی کشته شده که در این میان ۵۶۳ زن، ۳۶۳ کودک و ۷۸۵ مرد شامل می باشد و ۳۴۳۰ تن به شمول ۳۸۳ زن، ۹۹۲ کودک و ۲۰۵۱ تن زخمی شده است.

بر بنیاد گزارش یوناما، مسوول ۴۰ درصد تلفات غیر نظامیان گروه تروریستی طالبان و مسوول ۵۲ درصد تلفات غیر نظامیان گروه تروریستی داعش می باشد.

توناما در این گزارش خود اعلام کرده است که ۲۹ درصد تلفات در جنگ های زمینی، ۲۸ در صد در حملات انتحاری، ۱۷ درصد این تلفات در انفجار مواد جا سازی شده، ۹ در صد در قتل های هدف مند، ۷ درصد درحملات هوایی و ۵ در صد در مواد انفجاری باقی مانده از جنگ و ۵ در صد دیگر در حادثات ترافیکی بوده است.

در همین حال یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان خطاب به طرف های درگیری در افغانستان می گوید برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان تلاش کنند و او همچنام افزوده است « آتش بس کوتاه نشان داد که جنگ قابل توقف است و غیرنظامیان افغانستانی دیگر نیازی به تحمل صدمات ناشی از جنگ ندارند.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *