نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

پیام صلاح الدین ربانی به مناسبت قیام ٢۴ حوت مردم هرات

امروز ٢۴ حوت سالگشت رستاخیر عظیم مردم هرات است. قیامی که در برابر عملکرد وحشیانه رژیم کمونیستی و حامیان اشغالگر شان صورت گرفت.
این قیام همانگونه که ماهیت دروغین شعار های آن ها را افشا کرد، نقطهٔ عطفی در شکل دهی جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر اشغال و تجاوز بود و قشرها مختلف اجتماعی از هر قوم، منطقه و مذهب را آگاهانه به میدان جهاد کشاند. رویداد تاریخی ۲۴حوت، یاد آور قربانی های بی شمار مردمی است که نشان دادند و ثابت ساختند که هیچ قدرت نمی تواند بیگانگان را بر افغانستان مسلط سازد و هیچ نظامی برخلاف باور ها و ارزش های دینی و ملی مردم مسلمان افغانستان نمی تواند بر این مردم حکم براند.
هر چند در این حماسۀ خونین و یکی از شور انگیزترین حرکت های مردمی علیه حاکمان ستمگر و وابسته به بیگانگان، هزاران تن از مردان، زنان و حتی پیر مردان و کودکان بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، اما خون پاک این شهدا بنیاد ستم را به لرزه در آورد و دشمن دین و ملت را از به ثمر نشستن آرزو هایش باز داشت. تاریخ مبارزات سیاسی و نظامی افغانستان هر گز لحظاتی را که مردم مسلمان هرات با دست خالی، اما متکی به نصرت الهی با نعره های الله اکبر از روستاها و ولسوالی ها سرازیر شدند و بر عملکرد های نادرست و غیر انسانی نظام حاکم اعتراض نمودند، از یاد نخواهد برد و این رویداد ظلم ستیزی و عدالت خواهی جاویدان باقی خواهد ماند.
نسل امروز مکلف است تا از روزهای افتخار آفرین که از نیاکان شان بجا مانده اند، درس آزادگی، ایستادگی، ظلم‌ستیزی را بیاموزند و در سرلوحه اهداف زندگی‌شان قرار دهند.

صلاح الدین ربانی
وزیر امورخارجه و رئیس جمعیت اسلامی افغانستان

Author

خروج از نسخه موبایل