نمایندگان کنر: شناسنامه افغانستان به اتباع پاکستان توزیع می‌شود

شماری از نمایندگان پارلمان مدعی شده اند که در روند توزیع شناس نامه برای واجدان شرایط رای دهی به اتباع پاکستانی شناس‌نامه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان مردم کنر در نشست روز شنبه(۱۹ جوزا) مجلس گفتند که در روند توزیع شناس نامه برای واجدان شرایط رای دهی اتباع پاکستانی از آن سوی دیورند آمده شناس‌نامه گرفته است.

وژمه صافی، نماینده مردم کنر در نشست روز گذشته مجلس گفته که در روند توزیع شناسنامه برای واجدان شرایط رای دهی، پاکستانی‌ها از آنسوی خط دیورند می‌آیند و شناسنامه می‌گیرند.

او اضافه کرد که باشندگان آن طرف دیورند با سوی استفاده از روابط فامیلی و خانوادگی که با باشندگان این طرف دیورند دارند شناس نامه افغانستانی را دریافت می کنند.

به باور این نمایند مجلس انجام چنین کاری در ولایت های سرحدی فروش هویت است و او همچنان افزود که در کنر حتی به نام مرده ها شناس نامه توزیع شده و برچسب خورده اند ویا این که یک زن با ۴ روی شناس‌نامه گرفته و برچسب زده است.

سخی مشرانی نماینده دیگر مردم کنر بیان داشت که در ولایت های سرحدی به شماری از قرارگاه های طالبان مسلح شناس‌نامه افغانستانی توزیع شده که در انتخابات استفاده کرده رای بدهند و او تصریح کرد که طالبان این شناس‌نامه ها را به اتباع خارجی شان توزیع می کنند تا در انتخابات به نفع نامزدان مورد حمایت شان رای بدهند.

در

این نمایندگان مجلس تاکید ورزیدند که وزارت داخله به ویژه نهادهای کشفی و استخباراتی کشور باید زمینه توزیع شناسنامه به اتباع پاکستانی را محدود سازند و کسانی را که به این کار مبادرت می‌ورزند زیر پیگرد قانونی قرار دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *