علمای جهان اسلام با صدور قطع نامه ای جنگ افغانستان را حرام دانستند

عالمان جهان اسلام در پایان نشست ۲ روزه در عربستان سعودی با صدور قطع نامه هفت ماده ای جنگ افغانستان را جنگ میان مسلمانان عنوان کردند و آن را حرام دانستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عالمان دینی جهان اسلام نشست ۲ روزه‌ی را پیرامون بررسی جنگ و بر قرار صلح در افغانستان در عربستان سعودی برگزار کرده بودند که با صدور قطع نامه ای جنگ افغانستان را حرام دانستند و از گروه تروریستی طالبان خواستند که دعوت حکومت افغانستان را بر گفتگوی های صلح بپذیرند.

این نشست به روز های سه شنبه و چهار شنبه هفته جاری (۱۹ و ۲۰ سرطان) از سوی سازمان همکاری اسلامی با اشتراک عالمان دینی ۳۷ کشور در شهر های جده و مکه برگزار شده بود.

یوسف بن احمد العثمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در پایان این نشست اعلام کرد که حکومت و مردم افغانستان مسلمان هستند و جنگ میان مسلمانان است در اسلام حرام است و همچنان گفت که « جنگ در افغانستان جامعه را از پیشرفت بازداشته و امیدها  را از بین برده است.»

در این طقع نامه همچنان از طرف های درگیر یعنی حکومت افغانستان و گروه تروریستی طالبان خواسته شده است تا به آتش بس جدید توافق کنند.

در این قطع نامه هفت ماده ای همچنان از عالمان دینی خواسته شده است که علیه خشونت مبارزه کرده و استاد شوند.

این نشست در حالی برگزار شد که عالمان دینی ایران به دلیل تیرگی روابط دولت ایران با عربستان سعودی اشتراک نکرده بودند اما از علمای دینی پاکستان صرف یک تن شرکت کرده بود که گفته می شود رهبر شورای علمای این کشور که همواره جنگ جاری در افغانستان را جهاد عنوان می کند از عالمان دینی آن کشور خواسته است که در این نشست اشتراک نکنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *