مقامات روسی؛ روابط تجاری مسکو و تهران همچنان ادامه می یابد

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران تحریم های آمریکا علیه ایران را غیر قانونی خوانده و گفت است که کشورش این تحریم ها را قبول ندارد و به همکاری همه جانبه اش با ایران ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روزنامه کامرسانت، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران  بیان داشت که روابط روسیه و ایران در هیچ صورت تحت تاثر تحریم های یک جانبه ای آمریکا قرار نمی گیرد و این تحریم ها را قبول ندارد.

به باور لوان جاگاریان ایران به تمامی تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده و این مسله بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تایید شده است.

این مقام روسی افزود که« روابط اقتصادی مسکو و تهران  فعالانه در حال توسعه است و دو کشور چند طرح مشترک دارد که در حال اجرا است یکی از طرح ها ساخت فاز دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر است».

او همچنان تصریح کرده است که« در حال حاضر با وجود تهدیدها از جانب آمریکا، ما مانعی برای تحقق این طرح‌ها نمی بینم و همکاری دو کشور در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهد داشت».

او با اشاره به حضور نظامی ایران در سوریه گفت که« ایرانی‌ها مانند نیروهای نظامی روسیه به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور داشته و در عملیات نابودسازی تروریست‌ها در این کشور مشارکت داشته‌اند».

او همچنان اضافه کرد که« ایران کشوری نیست که بتوان بر آن اعمال فشار کرد. ایران کشوری بزرگ است که سیاست خارجی مستقل خود را اجرا می‌کند. کار با ایرانی‌ها تنها از روش مذاکره و بررسی ممکن است. اعمال هر گونه فشاری بر تهران، اقدامی کاملا غیرسازنده خواهد بود.»

این در حالی است که در همین اواخر ترامپ رییس جمهور آمریکا با پوتن رییس جمهور روسیه در هالند دیدار کرد که به دنبال این دیدار و عدم خرید نفت ایران سر از ماه دسامبر جاگاریان این اظهارات را بیان داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *