نخستین هشدار مارشال دوستم: در شش ماه طالبان را شکست می دهم

رتبه مارشالی عبدالرشید دوستم

مارشال جدید افغانستان در نخستین هشدار و اقدام اظهار داشت که با خروج نیروهای خارجی تنها شش ماه زمان نیاز دارد تا طالبان را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری خارمیانه، رتبه مارشالی که بلندترین رتبه نظامی است ظهر امروز (۲۵سرطان) توسط دکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی به عبدالرشید دوستم اهدا شد.

فرمان این رتبه چندی پیش از سوی رئیس جمهور غنی صادر شده بود.

مارشال دوستم در نخستین صحبت هایش بعد از ترفیع نظامی اظهار داشت: «خارجی ها بیرون شوند، تنها اکمال نیروهای امنیتی را انجام دهند و شش ماه برایم وقت بدهند، نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی از این کار بر می آید.»

وی تصریح کرد که اگر رئیس جمهور اجازه و مسوولیت بدهد، در جریان شش ماه طالبان را نابود می کند و اگر این کار انجام نداد، مسوولیت آن به عهده مارشال دوستم خواهد بود.

مارشال جدید افغانستان همچنین از پروسه صلح حمایت کرد.

در عین حال، دکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در مراسمی که در شهر شبرغان برگزار شده بود، اظهار داشت که افغانستان شاهد جنگ و خشونت است.

به گفته وی «از یک طرف کوشش برای رسیدن به صلح پایدار و آغاز مذاکرات گفتگوهای بین الافغانی ادامه دارد و از طرف دیگر سطح خشونت بالا رفته است و مردم تلفات می دهند».

عبدالله تصریح کرد که اگر هر گروهی به این نتیجه رسیده باشد که با جنگ به قدرت می رسد، اشتباه است.

بر اساس معلومات رئیس شورای عالی مصالحه، تبادله زندانیان در حال تکمیل شدن است و هیچ بهانه ای برای گفتگوهای بین الافغانی باقی نمی ماند.

وی اظهار داشت که همه بزرگان و رهبران باید برای صلح تلاش کنند و قربانی بدهد؛ البته صلحی که مورد قبول همه مردم افغانستان باشد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که خشونت ها در کشور افزایش یافته و در تازه ترین مورد، طالبان حمله گسترده ای بر ریاست امنیت ملی سمنگان انجام دادند که بیش از ۵۰ کشته و زخمی برجا گذاشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *