دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با معاون وزیر امنیت چین درکابل

دکتور رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی افغانستان قبل از ظهر روز پنجشنبه  با دانگهای ژوی معاون وزیر امنیت ملی کشور چین و هیئت همرای شان درکابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار دو طرف در باره روابط دوجانبه میان دو کشور، بخصوص در امر مبارزه علیه تروریسم در منطقه بطور مفصل بحث کردند.

مشاور امنیت ملی افغانستان از پیشنهاد جانب چین برای مبارزه مشترک از طریق همگرایی منطقویی استقبال کرده و نقش آن کشور را در تأمین امنیت و تحکیم روابط میان کشور های منطقه در امر مبارزه با تروریسم با اهمیت دانست.

مشاور امنیت ملی افزود که وجود پناهگاه های تروریستی در منطقه تهدید جدی علیه امنیت منطقه و جهان می باشد. تا زمانیکه تمام گروه های تروریستی به طور یکسان مورد هدف قرار نگیرند، مبارزه علیه یک گروه خاص نتیجه ملموسی را در عرصه ریشه کن کردن تروریسم در منطقه به بار نخواهد آورد.

طرفین توافق کردند تا همکاری های امنیتی میان دوکشور را گسترش دهند و همچنین در زمینه همکاری های سه جانبه و چند جانبه با کشور های زیدخل منطقه گفتگو کنند.

معاون وزیر امنیت کشور چین با دیدگاه های مشاور امنیت ملی افغانستان ابراز موافقت نموده و به همکاری های همه جانبه کشورش در این زمینه اطمینان داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *