ثروتمندترین زنان خاورمیانه

یک مطالعه جدید بیانگر این است که ۴۲ درصد ثروت کل زنان خاورمیانه در اختیار زنان عربستان سعودی است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، زنان عربستان در این اواخر نقش پررنگی را در صحنه اقتصاد این کشور به عهده گرفته اند که برخی این موضوع را مرتبط به چشم انداز ۲۰۳۰ میدانند.

اما زنان تاجر سعودی معتقدند که آنان پیش از چشم انداز، در صحنه اقتصاد نقش قدرتمندی را ایفا می کردند.

مطالعه صورت گرفته توسط مجله امریکایی «فوربس» نشان می دهد که زنان در عربستان سعودی حدود ۳۲۷ میلیارد دالر ثروت دارند، مبلغی که تقریباً ۴۲ درصد از کل ثروت حدود ۷۸۶ میلیارد دالری زنان در خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.

«اعتماد المسعری» یکی از زنان تاجر سعودی در این باره میگوید که زنان بازرگان در عربستان از مدت ها قبل در زمینه های مختلف از جمله بازار صنایع اساسی، تجاری، بورس و سهام نقش داشتند و هیچ ارتباطی میان چشم انداز ۲۰۳۰ و زنان تاجر سعودی وجود ندارد.

به گفته وی، چشم انداز ۲۰۳۰ فقط پوشش آنها را برداشته و بعنوان زنان تاجر برجسته به جهان معرفی کرده است.

در همین راستا «غدیر الطیار»، مشاور وزارت معارف عربستان با تاکید بر اینکه چشم انداز ۲۰۳۰ نقش مهمی در افزایش سهم زنان در صحنه تجارت داشته، افزود: «علاوه بر بخش صنایع که انتظار می‌رود زنان نقش بیشتری در آن ایفا می‌کنند، هدف این چشم انداز فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای حدود یک میلیون زن سعودی با آغاز سال ۲۰۳۰ است».

وی تاکید کرد که زنانِ کارآفرینی در عربستان وجود دارند که موفق به راه‌اندازی مشاغل خود و پیشی گرفتن از برخی از مردان شده‌اند.

چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برنامه‌ای برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد آن و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *