اعتراض فعالین سازمان اجتماعی ورزشی SCS به برگزاری نشست دوحه 

در آستانه‌ی سومین نشست دوحه درباره افغانستان، شماری از فعالین حقوق بشر، فعالین مدنی فعالین رسانه یی و ورزشی افغانستان روز(جمعه ۲۵ جوزا) در واکنش به برگزاری نشست“دوحه کابل“ قطعنامه‌ای را در راستای حمایت از حقوق زنان متضرر و دور از تحصیلات، مشاغل و آزادی بیان صادر کرده‌اند.

 

در قطعنامه‌ای که از سوی فعالین سازمان اجتماعی مدنی و ورزشی SCS صادر شده آمده است:« ما جدٱ از تمام زنان معترض و شجاع افغانستان خواهانیم، تا صدای خود را یکجا نمایند، و نشست دوحه را تحریم کنند .»

 

در ادامه این قطعنامه آمده که زنان افغانستان از هر نوع فعالیتی حقوق طبیعی، انسانی و اسلامی خود محروم اند، دختران حق ندارند تحصیل، کار و دیگر فعالیتی داشته باشند، زندگی برای دختران و زنان به جهنم سوزنده تبدیل شده است .

 

این بانوان معترض از سازمانهای حمایت کننده حقوق بشر ، سازمان ملل متحد ، نهاد های حامی زنان، مدافعین حقوق بشر، نهادهای مدافع حقوق زنان و سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحریم این نشست شدند.

 

این فعالین از سازمان های زیربط می‌خواهند تا از هر نوع حقوق و وجایب زنان، دختران و کودکان افغانستان، منحیث انسان آزاد دفاع کنند.

 

قرار است سومین نشست دوحه پیرامون وضعیت افغانستان در آخر ماه جون برای دو روز برگزار و نگاه جامعه جهانی به مسایل افغانستان بررسی شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *