چین: ما تحریم های یکجانبه علیه ایران را نمی پذیریم

سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته طی نشست تاکید کرد که کشورش به هیچ عنوان تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا علیه ایران را نمیپذیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،هوا چانیینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، در جریان نشستی خبری روز گذشته دو شنبه، ۱۸ سرطان اعلام کرد که تحریم های یکجانبه علیه ایران را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در جواب سوال یک خبرنگار در کنفرانس مشترک برجام در وین گفت حفظ وتداوم برجام کار دشوار است اما چین به تلاش های خود برای حفظ این توافق چند جانبه هسته ای ادامه خواهد داد.

چانیینگ افزود کشورش به هیچ عنوان تحریم های یکجانبه علیه ایران از سوی آمریکا که قوانین بین المللی را نقض میکند را نمیپذیرد و قاطعانه از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

این در حالی است ایران و پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، فرانسه، آمریکا، روسیه، انگلیس، چین به علاوه آلمان توافق را در سال ۱۳۹۴ عقد کردند که براساس این توافق تمام تحریم های ایران برداشته و محدودیت در بخش های از فعالیت های هسته ای ایران وضع خواهد شد.

اما ترامپ سرانجام در ۸ ثور سال ۱۳۹۷  به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و ادعا کرد که تحریم ها را دوباره بر ایران وضع خواهد شد.

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *