پناهجویان مکاسا/ سرنوشت نامعلوم با دهان های دوخته شده

گزارش ها میرسانند که  شماری پناهجویان افغان چندین سال میشود در یک بازداشت گاه سربسته در کشور اندونیزیا در وضعیت وخیم زندگی می‌کنند اما هیچ نهادی تا هنوز به کمک این پناهجویان نیامده و جویایی احوالشان نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،حدود ۱۰۰ تن از پناهجویان افغان که مدت ۵ سال می‌شود که در یک بازداشتگاه  به اسم (مکاسار ) در وضعیت نا مطلوبی بسر می‌برند و این پناهجویان از وضعیت بد زندگی شان در آنجا تا بدرفتاری و شکنجه مسوولین این باز داشتگاه شاکی اند می گویند که سرنوشت شان با سپری شدن این ۵ سال هنوز هم نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار ما از این بازداشتگاه؛ این پناهجویان که دیگر ناامید شده اند و به دلیل محروم شدن از امکانات اولیه زنده ماندن مثل غذا، حمام، آب و غیره  همه از روز (سه شنبه، ۵ سرطان) بدینسو دست به اعتصاب غذایی زده اند و لب های خود را با نخ و سوزن دوخته اند ومیگویند تا به وضعیت ما توجه جدی صورت نگیرد از اعتصاب غذایی دست نخواهیم برداشت.

در عین حال این پناهجویان با شکایت از اوضاع خشونت بار و بدرفتاری های مسوولین این کمپ میگویند که با وجود سپری نمودن زمان زیاد در اینجا و بی سرنوشتی حالا مسوولان در بدل رهایی شان از این کمپ( بازداشتگاه) از هر شخص به مقدار ۳۰۰۰۰ افغانی پول می‌خواهند ولی ما قادر به پرداخت این مقدار نیستیم.

این پناهجویان درحالی در این کمپ بسر می‌برند که دفتر مهاجرت (I O M) اندونیزیا  و یا ارگان های موظف دیگر در این عرصه با وجود آگاهی داشتن از وضعیت رنج آور این پناهجویان افغان هیچ اقدام یا پاسخ امیدوار کننده ای برای‌ شان نداده است.

در حال حاضر مقامات وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در افغانستان نیز با بی توجه ای به سرنوشت این جوانان هیچ اقدام و یا اظهار نظری در این مورد نکرده اند.

این در حالی است که قبلا از این نیز یکتعداد از پناهجویان افغان در شهر بالیکپاپان کشور اندونیزیا دست به اعتصاب زده بودند و از وبی سرنوشت ماندشان در این کشور شکایت داشتند که تمام شان از سوی ارگان های امنیتی بازداشت شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *