نتیجه اولین بازرسی شیمیایی در سوریه

بازرسان سازمان ملل با حضور در حومه دمشق ناحیه که احتمال می‌رود روز جهارشنبه هفته گذشته  مورد حمله شیمیایی قرار گرفته باشد اولین روز تحقیق خود را به پایان رساندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «مارتین نسیرکی»، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد بازرسان این سازمان که برای بازدید و تحقیق از یکی از مناطقی که مورد حمله احتمالی شیمیایی قرار گرفته دمشق را ترک کرده بودند، در پی تیراندازی به موتر حامل آنان ماموریت خود را به حال تعلیق درآوردند.

ساعتی بعد خبرگزاری فرانسه به نقل از «ابو ندیم»، از فعالان سوری، گزارش داد بازرسان به منطقه مورد نظر در جنوب غربی دمشق رسیده و کار خود را با بازدید از یک بیمارستان هلال احمر و گفتگو با پزشکان آغاز کرده‌اند.

بازرسان سازمان ملل در اولین روز تحقیق خود در محل اصابت بمب شیمیایی در منطقه «معضمیه الشام» در حومه‌ی دمشق حضور یافتند و از بیمارستانی که مصدومین در آن بستری هستند دیدار کردند.

گفته می‌شود که این بازرسان از زمین و مصدومین شیمیایی نمونه‌برداری و با شاهدان عینی گفت‌وگو کرده‌اند.

مخالفان رژیم بشار اسد ادعا می‌کنند ارتش سوریه چهارشنبه گذشته در جریان حمله به مواضع آنها در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

اما دولت سوریه با تکذیب این ادعا مخالفان را متهم می‌کنند که خود با به‌کارگیری سلاح شیمیایی زمینه‌ی دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوریه را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان مخالفان رژیم اسد ویدئوهایی را در اینترنت منتشر کرده‌اند که ظاهرا از بازدید بازرسان سازمان ملل از مجروحان و محل حادثه تهیه شده است.

در روزهای گذشته نیز تصویرها و فیلم‌های فراوانی منتشر شده که مخالفان آنها را سند استفاده نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی و کشته و مجروح شدن صدها نفر بر اثر مسمومیت با نوعی گاز سمی عنوان می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *