سخنرانی پوتین باعث وحشت رهبران بلوک غرب شد

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نگرانی شان را در خصوص اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد سلاح هسته ای ابراز نموده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه‌های غربی روز پنجشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هرکدام از رهبران فوق مذاکرات جداگانه را در این خصوص انجام داد.

گفته می‌شود که  در جریان این گفتگو ها رهبران کشور ها نگرانی عمیق شان را در این خصوص ابراز نمودند.

سلاح جدیدی که رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود از آن پرده برداشت، راکت بسیار سریعی است که کینجال(خنجر) نامیده می‌شود. او همچنین فلمی از مراحل راکت فوق سنگین “سرمت” را به نمایش گذاشت که باعث نگرانی غرب شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه (۱۰حوت) به سنت هرساله مقابل نمایندگان پارلمان، اعضای دولت و دیگر مقامات سیاسی روسیه، همچنین نمایندگان برخی از کشورهای همسایه سخنرانی کرد.

در این سخنرانی که یک ساعت و ۵۵ دقیقه طول کشید پوتین تاکید کرد که روسیه و ایالات متحده آمریکا باید با یکدیگر برای حل مشکلات جهان و ساختن آینده همکاری کنند.

ولادیمیر پوتین در هنگام توضیح سیستم دفاعی جدید این کشور، از سلاح‌هایی صحبت کرد که کشورش موفق به ساخت و بهره برداری از آنها شده است.

او از ساخت ۳۰۰ مدل جدید از جنگ‌افزارهایی خبر داد که موشکهای بالستیک قاره پیما و موشکهایی با قابلیت شلیک از زیردریایی‌ها از جملۀ آن‌ها هستند.

آقای پوتین از موشکهایی سخن گفت که می‌توانند هر نقطه‌ای از جهان از قطب شمال تا قطب جنوب را هدف قرار دهند؛ وی همچنین به راکت‌های مافوق صوتی اشاره کرد که هیچ سیتم‌ ضدموشکی قادر به ردیابی آنها نیست.

او افزود که روسیه دارای سلاح دیگری مجهز به کلاهک هسته‌ای است که می‌توان آن را روی یک موشک کروز نصب کرد و این سیستم نیز قابل رهگیری نیست. این سلاح در سال ۲۰۱۷ میلادی با موفقیت آزمایش و تولید انبوه آن هم اکنون آغاز شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *