توهین جدید دوترته به اتحادیه اروپا

رئیس جمهور فیلیپین در نامه ای توهین آمیز قطعنامه اتحادیه اروپا را توهین خوانده و اروپا را به نسل کشی در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در نامه ای توهین آمیز به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا در مورد کشتار مظنونان قاچاق مواد مخدر واکنش تندی نشان داد.

این شخص که به اظهارات توهین آمیز علیه مقامات کشور ها مشهور است گفت: من نامه اتحادیه اروپا را خواندم و به آنها می گویم لعنت بر شما. شما این اقدام را برای جبران گناهان خود انجام می دهید.

وی افزود: آنها به خاطر اینکه احساس گناه می کنند این سخت گیری ها را انجام می دهند.

او با یاد آوری از عملیات نظامی به رهبری امریکا و حمایت اروپا در خاورمیانه گفت: من چه کسی را کشته ام؟ اگر قبول کنیم که ۱۷۰۰ تن واقعی باشد آیا این اقدام نسل کشی است؟ شما چند نفر را کشته اید؟

دوترته در ادامه افزود: اروپا با محکوم کردن فیلیپین به این کشور توهین کرده و من باز هم تکرار می کنم لعنت بر شما.

این واکنش رئیس جمهور فیلیپین در پی قطعنامه ای است که چند روز پیش با محکوم نمودن دولت فیلیپین در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی اتحادیه اروپا تصویب شد و در آن از مقامات این کشور خواسته شده بود تا تحقیقات را درباره تعداد  بالا کشته شدگان در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر توسط پولیس و سایر گروه ها آغاز نمایند.

در این قطعنامه از دوترته به صورت مستقیم به عنوان عامل کشتار های انجام شده ذکر نشده است بلکه در آن از پولیس و گروه های ناشناخته نام برده شده است.

دوترته چندی پیش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل را “احمق” خوانده و تهدید کرده بود که کشورش در پی محکومیت از سوی سازمان ملل، این سازمان را ترک خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *