به دار آویخته شدن رهبر فرقه روز قیامت در جاپان

گزارش ها میرسانند که رهبر فرقه روز قیامت، روز گذشته به دلیل  طرح ریزی حمله مرگبار گاز سال ۱۹۹۵ میلادی، در یک زیر زمینی در شهرتوکیو ومتهم شدن به برخی جرایم دیگر اعدام گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود که روزگذشته جمعه ۱۵ سرطان شکو آساهر، رهبر فرقه روزقیامت به اتهام دست داشتن در حمله مرگبار سال ۱۹۹۵ میلادی که گازدست ساخته خودش را در پاکت پلاستکی جابجا نموده و آنرا در داخل یک زیر زمینی مترو آزاد نمود که در نتیجه این گاز ۱۳ تن کشته شده و بیش از ۶۰۰۰ دیگر مصموم شدند با شش تن از اعضای این فرقه به دار آویخته شدند.

گفته میشود کیوآیواتا، مادر که دخترش را در حمله مرگبار سال ۱۹۹۵ از دست داده بود به رسانه ها گفته است که اعدام مرتکبین حمله برایش آرامش بخشیده است.

یوکا کامیاوا وزیر عدلیه جاپان، گفته است جرایم که  فرقه روز قیامت انجام داده است بسیار شنیع بوده وآنقدر شدید بوده که از تصور به دور میباشد.

این فراقه ضمن جنایت مرگبار سال ۱۹۹۵ میلادی جنایات دیگر را نیز مرتکب شده اند که در نتیجه یک حمله دیگر ۲۷ تن جان باخته اند این گروه نه تنها کشور جاپان بلکه سایر کشور های خارجی را نیز دچار ترس و رعب کرده بود.

قابل یاد آوری است فرقه روز قیامت که به رهبری شکو آساهر اداره میگردید یک فرقه خدا ناباور بوده و در سال ۱۹۸۴ بنیان گذاری شد این فرقه متشکل از شماری زیادی جوانان تحصیل کرده و داشمندان بود که ده هراز عضو این فرقه در توکیو جاپان و ۳۰۰۰۰ هزار دیگر از اعضای این فرقه در کشور روسیه حضور دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *