ایران: ما به هیچ وجه با آمریکا به میز مذاکره نمینشینیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و مسوول سیاست خارجی ایران طی مصاحبه با رسانه ها گفت اگر دولت آمریکا به توافق برجام برگردد و به تعهدادت خود پایبند باشد و ثابت کند که روی توافقات بین المللی متعهد است ما به نقطه آغازین برمی گردیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و مسوول سیاست خارجی ایران در مصاحبه با رسانه ها گفت اگر آمریکا به توافق برجام برگردد و ثابت سازد که روی تمام توافقات بین المللی متعهد است ما به نقطه آغازین برمیگردیم در غیر اینصورت ایران به آمریکا اعتماد نمیکند.

او علاوه کرد در غیر این صورت با خروج غیر قانونی و خلاف موازین بین المللی آمریکا از توافق برجام کشور ما به هیچ عنوان مذاکره و گفتگو با آمریکا را نمیپذیرد زیرا به دولت آمریکا هیچ اعتماد نیست و نمیشود روی توافق با این کشور حساب کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو روز بعد از درگیری های لفظی با رئیس جمهور ایران اعلام کرد که آمریکا آماده است با ایران به میز مذاکره بنشیند و به یک توافق واقعی برسند.

این در حالی است که ترامپ در ماه ثور سال جاری با اعلام از قبل به صورت غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته ای برجام خارج شد که اینگونه بیرون شدن شان از این توافق واکنش های زیادی را به همراه داشت و ایران هم اعلام کرد که در صورت بیرون شدن ۴ عضو دیگر این کشور برنامه های هسته ای خود را از سر خواهد گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *