اتحادیه اروپا علیه آمریکا در سازمان جهانی تجارت WTO شکایت کرد

شبکه خبری آمریکایی گزارش داده است اتحادیه اروپا برای مبارزه به تعرفه هایی وضع شده از سوی آمریکا بر واردات آلمونیوم و فولاد روز گذشته شکایت نامه ای را در این خصوص به سازمان تجارت جهانی ((WTO تسلیم کرد.

شبکه خبری سی ان ان افزود اتحادیه اروپا در قدم بعدی قصد دارد طی اقدام تلافی جویانه ای تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی را بر ۲۰۰ قلم  از کالاهای آمریکا که هر ساله برابر با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دالر ارزش دارد اعمال کند.

این شبکه آمریکایی افزود این اتحادیه تصمیم دارد هر چی زودتر تعرفه های خود را بر کالاهای آمریکایی تا ۲۰ جون سال روان وضع کند.
دولت آمریکا در حالی روز جمعه ۱۱ جوزا تعرفه های گمرکی ۲۵ و ۱۰ در صدی را بر واردات المونیوم و فولاد از سوی اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا را اعمال کرد که حکومت آمریکا آنرا تامین امنیت ملی و تحقق اهداف ملی گرایانه عنوان میکند.
درهمین حال فدریک موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود این  اتحادیه از منافع خود نگهداری کرده و  اقدامات مشابه را علیه آمریکا به کار خواهد بست.
درعین حال ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا ضمن اعلام اینکه اتحادیه اروپا شکایتی را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی میدهد همزمان با آن تصمیمات تلافی جویانه ای را نیز برای حراست از کسب و کارها خود اتخاذ خواهند کرد.
این اقدام آمریکا به روز جمعه واکنش های زیادی را برانگیخت که از جمله کانادا این اقدام آمریکا برای تامین امنیت ملی را مضحک خواند
در عین حال ترزامی نخست وزیر انگلیس و بسیاری از کارشناسان اقتصادی این کار دولت آمریکا را آغاز جنگ تجاری آمریکا علیه تجارت آزاد توصیف کردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *