نامه ی سرگشاده فعالان مدنی بغلان به رئیس جمهور؛ به امنیت بغلان توجه کنید!

خبرگزاری خاورمیانه

فعالان مدنی بغلان نامه سرگشاده ای را که در آن نگرانی خود را از بدتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت بیان داشته اند، عنوانی رئیس جمهور کشور فرستادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فعالان مدنی در یک نشست خبری امروز (۲۷جدی) امنیت بغلان را نگران کننده خواننده از رئیس جمهور خواستند که برای فراهم سازی امنیت و برچیدن دامنه فعالیت گروه های هراس افگن دست به کار شود.

در این نامه سرگشاده آمده است «بغلان به عنوان یک ولایت استراتیژیک از نگاه موقعیت جغرافیایی در محراق توجه هراس افگنان قرار داشته و تروریستان داخلی به همکاری سازمان های استخبارات منطقه بویژه شوراهای کویته و پشاور سخت در تلاش ایجاد پایگاه در بغلان هستند.»

در بخش دیگر این نامه آمده است که «ولسوالی دهنه غوری، بخش هایی از مناطق دندغوری و دند شهاب الدین، شماری از قریه جات ولسوالی های بغلان مرکزی، برکه، دوشی و بخش اعظم ولسوالی تاله و برفک در تصرف هراس افگنان قرار داشته و در ولسوالی های بنو، ده صلاح، پلحصار، جلگه، خوست، فرنگ، گذرگاه نور، نهرین و در مرکز شهر پلخمری؛ افراد مسلح غیر مسوول شدیداً مصروف فعالیت و قانون شکنی هستند.»

فعالان مدنی؛ پولیس محلی را به عملکردهای غیر قانونی متهم می کنند و پولیس ملی را در تامین امنیت ناکام می خوانند و از پایین بودن کیفیت کار ارگانهای کشفی انتقاد دارند.

آنان می گویند که با موجودیت چنین وضعیتی هر لحظه امکان وقوع یک رویداد تازه محسوس است و بی توجهی حکومت می تواند قربانی های زیادی بگیرد و این ولایت را با خطر سقوط مواجه سازد.

در عین حال، اعضای شورای ولایتی بغلان نیز به شدت از این وضع ابراز نگرانی می کنند.

بسم الله عطاش، عضو شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که حضور و فعالیت افراد مسلح غیر مسوول به شدت باعث نگرانی است.

به گفته وی، بی توجهی حکومت در قبال جلوگیری از فعالیت افراد مسلح غیر مسوول زیان بار است و در موجودیت این افراد تامین امنیت با چالش روبرو است.

در حالی این نگرانی ها ابراز می شوند که صبح امروز رئیس سکتوری ولایت بغلان در داخل شهر پلخمری از سوی افراد مسلح غیر مسوول به ضرب گلوله کشته شد که طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفتند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *