معاون ابوبکر بغدادی در عراق دستگیر شد

عراق شبدر ماه گذشته معاون ابوبکر بغدادی که دارای جنسیت عراقی بوده و از افسران اطلاعاتی حزب بعث در زمان صدام می باشد توسط سرویس امنیت عراق دستگیر شد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در اعترافات جالب و عجیبی که بصورت کامل در زندان بغداد فیلم برداری و ثبت شده است به افشاگری علیه داعش و ابوبکربغدادی پرداخت .

او در اعترافاتش گفته است: منابع مالی داعش فقط از طریق فروش نفت تامین نمی شود و این یک دروغ است که تمام هزینه های داعش توسط خودش به دست می آید .

نفت داعش از طریق ترکیه به کشورهای مختلف صادر می شود ولی بقیه هزینه های آن توسط کشورهای حامی بصورت ماهانه پرداخت می گردد .

دولت قطر ۱۲۰ میلیون دالر، کشور عربستان سعودی ۵۰ میلیون دالر ، امارات متحده عربی ۳۵ میلیون دالر ، دولت بحرین ۱۲ میلیون دالر ، از کویت ۸۵۰/۱ میلیون دالر که توسط تجار آن کشور پرداخت می شود و مبالغ دیگری هم که من از مقدار آن خبر ندارم به عنوان کمک از دولت های غربی حتی اسرائیل تامین می شود .

داعش در حال حاضر حدود ۵۲۰۰۰ نفر جنگجو دارد که حقوق ۲۲۰۰۰ نفر از آنها بصورت مستقیم توسط والیان مناطق پرداخت می شود و مابقی آنها از طریق جاهای دیگر مانند سرویس های امنیتی کشورهای حامی تامین و پرداخت می شود .

وی در ادامه می گوید : کمکهای لجستیکی ، پشتیبانی های تجهیزاتی ، خرید خودرو و تامین ماشین آلات از طریق ngo ها و تجار کشور ترکیه انجام می شود وخدمات پزشکی ، تامین دارو و نیازهای درمانی ،  مداوای مجروحان و بیماران ما نیز در بیمارستان های ترکیه انجام می شود .

او در موضوع کارشناسان و مستشاران نظامی همکار با داعش می افزاید : تعداد زیادی از افسران و کارشناسان نظامی ترکیه با ما همکاری نزدیک دارند و به عنوان طراح عملیات ها و ناظر نظامی یا افسر آموزشی در مناطق ما حضور دارند و حتی انتقال بیش از ۹۰% نیروهای خارجی داعش از طریق فرودگاه استانبول با هماهنگی و نظارت دفاتر و مقرهای ما در ترکیه انجام می شود .

ما در داعش حدود ۵۰ نفر کارشناس سلاح و مهمات داریم که آنها متخصص بکارگیری انواع سلاح های سبک و سنگین و انواع راکت اندازها و سامانه های موشکی هستند که اغلب آنها از کارشناسان نظامی حزب بعث در ارتش صدام بوده اند و این گروه متخصص مورد توجه ویژه خلیفه بوده و حتی برای به روز کردن اطلاعات و آموزش های خود به سایر کشورها از جمله ترکیه سفر می کنند .

در بین این کارشناسان نظامی یک کارشناس سلاح و مواد شیمیایی و میکروبی با جنسیت اسرائیلی هم حضور دارد که او مسئول تامین مواد شیمیایی لازم برای عملیات ها بوده و آموزش ، طراحی عملیات و نظارت بر استفاده از سلاح های شیمیایی نیز بر عهده او است .

او در بخش دیگری از اعترافات خود می گوید: ابوبکر بغدادی امسال بصورت محرمانه به کشور سومالی سفر کرده است که در آن سفر قرار شده است حدود ۲۵۰۰ نفر از سومالی جذب و سازماندهی شوند که تا الان تعدادی از آن ها به داعش پیوسته اند .

Author

About Author