ترکیه می‌خواهد ذخایر طلای خود را از آمریکا پس بگیرد

ترکیه میخواهد تمام ذخایر طلا خود را  که در بانک مرکزی آمریکا قرار دارد به کشورش باز گرداند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم، مقامات ترکیه از برگرداندن تمام ذخایر طلای این کشور از بانک مرکزی آمریکا خبر داده اند.

گزارش ها میرسانند که ترکیه در جریان سال های گذشته ذخایر طلای خود را که در خارج از خاک این کشور نگهداری میگردید به کشورش بازگردانیده است و تا هنوز ۲۸.۷ تن از این طلاها وارد این کشور شده است.

به گزارش روزنامه ینی سفاک، ترکیه یکی از کشور های است که ذخایر طلای اش از کشور هلند کمتر و از هند بیشتر میباشد و همچنان یازدهمین کشور است که میخواهد ذخایر طلای خود را از چنگ آمریکا بستاند.

گفته میشود ترکیه این اقدام را درپاسخ به مواضع مقابله جویانه علیه دلار آمریکا عملی میکند او همچنان در برابر پرداخت وام ها بین المللی به دلار اعتراض نموده و گفته است که از این پس باید در پرداخت قرضه های بین المللی به جای دلار از طلا استفاده نمایند.

این در حالی است که در ۱۱ اپریل سال جاری ارزش لیره ترکیه کاهش شدید را در مقابل دلار تجربه نمود و از همین رو ترکیه یکی از ۱۱ همین کشور است که میخواهد ذخایر طلا خود را از بانک مرکزی آمریکا دوباره به کشور باز گرداند.

در همین حال تلودیوگراس کارشناس بازار طلایی موسسه سویس میگوید که بانک های مرکزی کشورها بازگرداندن ذخایر طلا خود از آمریکا را قبل از بحران کاتالونیا در اسپانیا، بروز بحران میان اتحادیه اروپا و کشورهای اروپای شرقی و وارد شدن ترامپ به صحنه آغاز کرده است.

به عقیده این کار شناس اگر این روند ادامه یابد تمرکز زدایی کاهش یافته و سبب کوچکتر شدن واحد های حکومتی و کشوری خواهد گردید.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *