آماده گی پوتین برای همکاری با سران عرب

همزمان با نشست سران کشورهای عرب درعربستان سعودی، رییس جمهور روسیه پیامی را برای سران کشورهای عربی فرستاد که ظاهراً اعلام آمادگی  برای کمک را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از افکار نیوز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز یکشنبه (۲۶) دلو در نشست عربستان سعودی  که  رهبران کشورهای عرب حضور داشتند  با ارسالی پیامی اعلام نمود کشورش آماده هرگونه کمک و همکاری با اتحادیه عرب برای تامین و تظمین امنیت در خاورمیانه میباشد.

او اظهار داشت که روسیه آماده گی کامل دارد  تا با کشورهای عربی در تامین امنیت منطقه همکاری نماید وبا نابودی کامل گروه تروریستی داعش در عراق وسوریه  تغیر مثبت در شرایط ایجاد گردد.

این نشست که امروز با حضور رهبران عرب برگزار گردیده بیست و نهمین نشست سران عرب است که در عدم حضور امیر قطر در شهر الظهران عربستان به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی میباشد.

گفته میشود که هدف اصلی این  نشست مسله فلسطین و نقض انجام شده در قدس از سوی رژیم اسرائیل و مهمترین آن حمله اخیر فرانسه، آمریکا و بریتانیا به سوریه و تحولات در نوارغزه و فاجعه انسانی در یمن به شمار می رود.

این در حالیست که این نشست قبلاً ریاض برگزار می‌شد اما به دلیل پرتاب راکت‌های یمن کشور عربستان سعودی این نشست را در یک شهر دورتر از پایتخت برگزار کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *